Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Geluid begint na een halfuur draaien, te kraken -> Hercules Rmx 2

Dieses Thema ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten.

Hallo iedereen die dit leest,

Ik heb kort geleden een Hercules Rmx 2 mengpaneel gekocht.
Maar ik heb al vanaf het begin dat ik ermee gedraaid heb een vervelend probleem,
na een halfuur draaien begint het geluid langzaam te kraken/haperen.

Rechtsboven bij Config staat 4-out aangevinkt en ik weet het niet zeker maar ik denk dat hier het probleem kan liggen.
ik moet namelijk de mono-seperate aangevinkt hebben maar als ik die aanvink, vervolgens op apply klik en erna op OK en ik klik erna nog eens op config, staat 4-out nog steeds aangevinkt..

mijn speakers hebben een 3,5mm jack uitgang, die plug ik in het split kabeltje (1 female , 2 male) en die stop ik weer in de 1-2 output, uiteraard wit in wit en rood in rood.)

Mijn laptop is een Macbook 10.5.8 uit 2008
&
Ik gebruik virtual deejay 7 LE

ik plug mijn koptelefoon in aan de voorzijde van de controller
&
Mijn muziek heb ik allemaal illegaal gedownload via een youtube - mp3 converter

Ik hoop dat een van jullie het probleem ergens herkent en dat ik genoeg informatie heb gegeven over wat ik allemaal toepas voor het draaien.

Mvg Jim
 

geposted Tue 03 Sep 13 @ 1:58 pm
Jim,
misschien handig om de handleiding even te lezen van je controller..... (linkje kan ik je niet geven, omdat het ding tegenwoordig met DJUiced wordt geleverd)
Jimpau96 wrote :
Rechtsboven bij Config staat 4-out aangevinkt en ik weet het niet zeker maar ik denk dat hier het probleem kan liggen.
ik moet namelijk de mono-seperate aangevinkt hebben

Hoezo? Mono Separate betekent dat je stereo uitgangssignaal wordt veranderd in 2x mono: 1 voor je speakers en 1 voor je koptelefoon. Aangezien de RMX2 al een koptelefoon heeft, is dat dus niet goed.

Jimpau96 wrote :
maar als ik die aanvink, vervolgens op apply klik en erna op OK en ik klik erna nog eens op config, staat 4-out nog steeds aangevinkt..

Klopt. In LE is de audioconfiguratie al ingesteld voor je controller. Die staat dus goed en hoef (nee: kan) je niet wijzigen.

Jimpau96 wrote :
Mijn muziek heb ik allemaal illegaal gedownload via een youtube - mp3 converter

Ahum...

Voor wat betreft het kraken: je ASIO staat waarschijnlijk een beetje te krap. Hercules heeft daar een mooie uitleg over gegeven: http://ts.hercules.com/faqs/eng/her_eng_00447.pdf
Je zal de buffer dus iets groter moeten maken. In de PDF staat uitgelegd hoe je dat moet doen.
Ook kun je je PC optimaliseren voor het gebruik met VDJ. Hier staat uitgelegd hoe je dat het beste kunt doen: http://ts.hercules.com/faqs/eng/her_eng_00364.pdf

Succes.
 

geposted Tue 03 Sep 13 @ 4:20 pm
Oke bedankt voor de reactie.

Ik dacht dat ik de Mono - seperate moest hebben omdat ik een 1 male - 2 female splitter heb,
en de afbeelding bij mono - seperate was precies die kabel.

gr Jim
 

geposted Tue 03 Sep 13 @ 4:59 pm
Martin FourS wrote :

Voor wat betreft het kraken: je ASIO staat waarschijnlijk een beetje te krap. Hercules heeft daar een mooie uitleg over gegeven: http://ts.hercules.com/faqs/eng/her_eng_00447.pdf
Je zal de buffer dus iets groter moeten maken. In de PDF staat uitgelegd hoe je dat moet doen.
Ook kun je je PC optimaliseren voor het gebruik met VDJ. Hier staat uitgelegd hoe je dat het beste kunt doen: http://ts.hercules.com/faqs/eng/her_eng_00364.pdf

Succes.


Volgens mij heeft ie een MAC, daar is ASIO niet op van toepassing. Heb je de mac wel aan de voeding hangen?

 

geposted Wed 04 Sep 13 @ 4:03 pm
Jimpau96 wrote :

Mijn muziek heb ik allemaal illegaal gedownload via een youtube - mp3 converter


En dan maakt ie zich zorgen over de geluidskwaliteit. Youtube is nog wel de slechtste bron die ik kan bedenken om je muziek vandaan te halen. Wellicht dat je alles wel opslaat als 320Kbps mp3, maar de bron audio is over het algemeen van zeer lage kwaliteit. Je mist een hoop als dit jouw bron van muziek is.

Koop gewoon eens wat op itunes of Juno. Die hebben vaak heel voordelig grote verzamelaars in top kwaliteit. Kan je dat niet betalen, wellicht dat je eens een kijkje kan nemen op http://www.ektoplazm.com/ duizenden tracks, trance, tech, psy, techno helemaal GRATIS en VOOR NIETS in hoogste kwaliteit FLAC formaat, draai je gelijk iets origineels :)
 

geposted Wed 04 Sep 13 @ 4:10 pm
 

geposted Wed 04 Sep 13 @ 5:34 pm
Welke versie van virtual dj heb jij , kan belangrijk zijn .
 

geposted Sun 06 Oct 13 @ 10:24 am
Geert,
dat kun je bij geregistreerde gebruikers meestal zien als je je muisaanwijzer onder de avatar op de controller of het symbool van de verpakking van VDJ houdt bij de betreffende gebruiker. VDJ 7 LE dus. Een Pro-gebruikers heeft vrijwel altijd de laatste versie.
De versie is niet belangrijk als de computer niet is geoptimaliseerd.
 

geposted Mon 07 Oct 13 @ 5:26 pm
de laptop niet aarden alleen het mengpaneel, gewoon een ongeaard netsnoertje is al voldoendde
 

geposted Mon 28 Oct 13 @ 8:09 am
Dat is niet handig en gezien je gebruikersnaam mag ik aannemen dat je ook in de geluidstechniek werkt of bijklust. Je zou beter moeten weten.
Als er een aardprobleem zou zijn (dat is er niet, anders zou het bijgeluid direct hoorbaar moeten zijn ipv na een half uur werken) dan zorg je dat er een scheiding komt in de signaalkabels tussen je apparaten (D.I., groundloop isolator o.i.d.) Maar adviseer NOOIT om randaarde af te plakken, los te knippen of op een andere manier te omzeilen.
Het zit er niet voor niets.
 

geposted Mon 28 Oct 13 @ 9:02 am
Op internet kun je zien dat dit een veel voorkomend probleem is. Na veel zoeken heb ik gevonden dat de midi instellingen op de Mac niet juist stonden. De "structuur" voor audio moet 44.100Hz zijn ipv 48.000Hz waarop deze standaard staat.
Hopelijk biedt dit een oplossing voor de vele gebruikers die dit probleem voorhebben.
Alvast succes!
Jack
 

geposted Wed 22 Aug 18 @ 5:57 pm


(Alte Themen und Foren werden automatisch geschlossen)