Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Beats tap knop (Pioneer ddj-sx) werkt wel bij VDJ7 pro, maar niet met VDJ8pro?

Dieses Thema ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten.

Al jaren draaide ik met vdj7pro, eerst met de RMX, en nu al een 1,5jaar met de ddj-sx pioneer;
Tot vdj7pro enkele weken geleden plots stopte, en telkens maar slechts +-15 minuten werkte.
Lang zoeken leverde niks op.
Licentie in orde, maar niks, bleef telkens maar stoppen met spelen, en dat in een volle club!.
Dan maar over geschakeld naar de vdj8 pro die ik al langer had maar niet gebruikte omdat die toch één ding niet had wat de vdj7 wel had wat ik veel gebruik en nodig heb.
Namelijk, op de pioneer ddj-sx zit helemaal rechts en links bovenaan een draai knopje , BEATS met TAP eronder.
Bij vdj7, als ik daaraan draaide kon ik de beats per stap naar onder of naar boven verzetten.
Echt handig ding want tijdens een mix, ook al lopen de 2 songs in sync gelijk, dan klopt er soms nog iets niet, en moet er één beat terug gegaan worden om de geluiden op elkaar af te stemmen. .
Ik gebruikte dat knopje misschien wel 200 keer per avond om niet enkel de beats maar dus ook de geluiden op elkaar af te stemmen.
Ook handig om vlak voor je de volgende song in mixed nog enkele beats naar voor of naar achter te gaan in de song tot op het moment dat je het wil.
Cue points gebruiken doe ik zelden omdat je dan de songs telkens op dezelfde plaatsen mixed, en vermits ik elke week veel trouw wederkerend publiek heb wil ik niet telkens op zelfde moment in van één naar andere song in mixen.
Dus de vraag is:
Iemand enig idee hoe ik dat BEATS draaiknopje aan het werken krijg in vdj8 pro? zoals voorheen in vdj7 wel werkte?
By the way vdj7 krijg ik niet meer aan werken.
Dank bij voorbaat.

 

geposted Tue 06 Sep 16 @ 11:50 pm
Heb net nog een handleiding gevonden waar in staat hoe het werkt, maar zo gaat het dus niet bij mij .
Misschien ergens bij opties een instelling veranderen?

http://www.virtualdj.com/documents/Pioneer%20DDJ-SX%20VirtualDJ%20Operation%20Guide.pdf
BEATS
. Use this knob to move the track one beat forward/backward. Press SHIFT
and then use this knob to move the track 4 beats forward/backwards.
The
adjustment is applying to either deck 1, deck 2, deck 3, deck 4 or left/right deck,
depending on the FX (45 ) Assign buttons
 

geposted Wed 07 Sep 16 @ 12:02 am
oke , het is al opgelost via het Engels talig forum...
 

geposted Wed 07 Sep 16 @ 2:13 pm
Hoe dan?
 

geposted Mon 19 Sep 16 @ 8:35 pm
Beats tap knop bij Pioneer ddj-sx vdj8 pro, rechts en links boven aan het mengpaneel..
Nu weer enkele jaren verder, en net een nieuwe laptop moeten kopen.
Opnieuw vdj 8 pro gedownload, maar nu werkt dat ene knopje (Beats tap, om een beat op en neer te gaan in de mix)) op mijn ddj-sx toch weer niet, en vergeten hoe ik de instellingen moest veranderen.
Iemand een idee? Ben het vergeten.
 

geposted Sat 18 Aug 18 @ 3:21 pm


(Alte Themen und Foren werden automatisch geschlossen)