Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Muziek staat ineens op error (gele bolletjes)

Dieses Thema ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten.

Goede avond.

Ik ben een hobbymatig gebruiker van VDJ. Heb een tijd terug mijn harde schijf aan de computer gekoppeld en ben muziek gaan afspelen. Dit heeft nooit voor problemen gezorgd. Nu ben ik gevraagd om op een feestje bij iemand thuis te gaan draaien. Omdat ik nou eenmaal veel muziek heb. Maar kwam er net achter dat ik 90% van mijn nummers niet meer kan afspelen in VDJ er staan gele bolletjes voor en bovenin staat het geselecteerde nummer met ERROR eronder. Wie kan mij uitleggen wat ik moet doen stap voor stap om mijn muziek weer af te kunnen spelen. Alvast bedankt

Groet Mathijs
 

geposted Wed 22 Feb 17 @ 12:12 am
Dag, Mathijs,

De error komt omdat de muziek, zoals de database die eerder heeft ingelezen, niet meer staat waar VDJ dat verwacht. Je kunt, als noodoplossing, op de werkplek de drive opnieuw inlezen (linker kant browser, met de rechter muisknop op de letter van de externe drive klikken en kiezen voor re-scan drive)
Hoewel de database van VDJ zou moeten herkennen dat de muziek misschien op een andere drive staat dan eerder, is bij eerder gemelde problemen gebleken dat als de externe drive een vaste driveletter krijgt, het probleem vaak niet meer voor komt. (ik heb het in 10 jaar tijd niet 1 keer gehad....)
Je kunt, via Schijfbeheer in Windows, de drive een vaste letter geven. Neem daar wat ruimte in dat je niet tegen conflicten aan loopt als je bv nog een USB-stick in de computer hebt zitten. Ik heb mijn schijven standaard op I: en J: gezet.
 

geposted Sun 05 Mar 17 @ 4:41 pm
pkokerPRO InfinityMember since 2013
Hoi

Ik zit nog steeds met het zelfde probleem de meeste nummers wat ik zoek krijg ik een error melding wat doe ik toch fout
 

geposted Tue 16 May 17 @ 2:45 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Zie hierboven wat Martin schrijft.
Kan er ook aan liggen dat je de database een keer verwijderd hebt.
Dat heb ik ook wel eens gehad.
 

geposted Sun 25 Jun 17 @ 8:47 am


(Alte Themen und Foren werden automatisch geschlossen)