Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Werken met timecode cd's

Dieses Thema ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten.

evo76PRO InfinityMember since 2017
Nu alles deftig is geïnstalleerd, wil ik even volgende vraag in de groep gooien.

Na jaren actief te zijn als dj op de klassieke wijze (vinyls, cd's) heb ik de stap gezet naar de virtuele dj wereld.
Aangezien ik in het bezit ben van een degelijke klassieke installatie was het voordeliger te werken met mijn klassieke setup (Rodec MX180 mixer + Denon DN4500 mk2 cd player) dan een nieuwe dure controller aan te kopen.

Bovendien kan ik op deze wijze indien nodig nog met cd of usb stick werken, en op verplaatsing is het mogelijk de gear ter plaatse te gebruiken na aansluiting van de laptop en de hercules soundcard.

Nu mijn vraag : Virtual dj 8 in timecode werkt naar behoren buiten het feit dat ik in een track niet kan zoeken.
Wat wil ik hiermee zeggen. Neem nu dat je in een track een punt moet zoeken op bijvoorbeeld een tijd van 0.25 sec. waar je een cue punt wilt zetten.
Op de controller wordt dit gedaan met het jogwheel. In plaats van te zoeken begint vdj de track langzaam te spelen.
Wanneer je de jog los laat speelt hij het stuk waarin je de jog hebt bewogen, dus eigenlijk heb je een loop gemaakt.
Het cue punt zoeken op de laptop gaat wel maar is niet precies genoeg, bovendien kan je het gemaakte cue punt niet starten vanaf de cd speler.

Verder zijn er nog een aantal functies die niet goed werken of met vertraging

Iemand hier toevallig ervaring mee ?
 

geposted Thu 27 Apr 17 @ 5:21 pm
Nee, eigenlijk niet....
Als ik de optielijst doorloop zie ik nu 2 opties die invloed zouden kunnen hebben:
- In de sectie "Timecode": timecodeMode. Dit zou op SmartMode moeten staan.
- In de sectie "Audio": VinylMode. Hier kun je kiezen of VDJ in CD- of vinylmode moet werken. Beide reageren verschillend. Vinylmode zou de juiste optie moeten zijn.

Meer uitleg vindt je hier: https://www.virtualdj.com/manuals/virtualdj8/appendix/optionslist.html
 

geposted Mon 01 May 17 @ 7:36 pm


(Alte Themen und Foren werden automatisch geschlossen)