Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: djm800/ cdj 1000 mk3/ timecode/ esi maya44 usb/ mac/ os high sierra

Dieses Thema ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten.

HELP!

Ik geraak er niet meer uit!
Ik heb sinds kort bovenvernoemde set. Ik heb hiervoor een controller gehad maar wilde toch meer het echte werk :-)
Ik had dus ook op internet kunnen vinden dat er via timecode gewerkt kon worden. De oplossing, dacht ik want ik heb toch alle songs op mijn laptop staan.
Nu, gisteren mijn esi maya44 usb soundcard binnen gekregen en meteen aan de slag gegaan want wilde zo graag spelen!
Dit https://www.virtualdj.com/manuals/virtualdj8/settings/audiosetup/timecode.html heb ik dus allemaal gedaan maar hetvalt mij op dat ik mijn maya44 niet zie staan bij card maar wel bij de dropdown menu's output en input.
De timecode cd's heb ik netjes gebrand en als ik deze laat spelen zie ik ook een vierkantje en rechts ervan waves. Dit zou normaal ee ncirkel moeten worden, niet dus.
Ik vrees daarom dat mijn mac de kaart niet op de juiste wijze kent.
Ik ga dan bij audio instellingen van mijn mac en daar kan ik de maya44 aanduiden als uitvoer en invoer. Het geluid volledig open zetten is hier de enigste optie nog.
Ik heb ook http://download.esi-audio.com/download.asp?w=esi&ht=http://download.esi-audio.com/ESI/maya44usb_macvideo.txt&p=40&g=0&l=en&pr=MAYA44%20USB&te=control%20panel&ve=2.2p&si=210%20KB&da=2012-06-26&no=&li=http://download.esi-audiotechnik.com/download/ESI/MAYA44_USB/MAYA44_USB-Mac-v2_2p.dmg&os=Mac%20OS%20X%3Cbr%3E&fi=MAYA44_USB-Mac-v2_2p.dmg dit gedownload en geïnstalleerd. Ik kan dit progje openen maar ik kan niets aanvinken of verschuiven, alles is dood. En denk dat hier het probleem zit?

Wie o wie kan mij aub helpen?

Alvast bedankt,
 

geposted Tue 07 Nov 17 @ 9:47 am
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Je kan zonder probleem 'Timecode signal' klikken aan de rechterkant, en vervolgens de maya (asio) bij de drop-downs bij inputs en outputs zelf kiezen.

Bij 'card' bovenaan worden enkel de apparaten getoond waarvoor vdj een voorgedefinieerde setup kent, maar dat is bij de maya44 niet het geval.
 

geposted Tue 07 Nov 17 @ 9:54 am
Allereest heel erg bedankt voor je vlugge reactie.

Ok, maar waarom dan die vierkantjes i.p.v. cirkels? En wat moet ik hier aangeven? Virtualdj8 cd? Wat kan ik nog doen om toch die cirkels te krijgen want als ik op calibreren klik geeft hij aan dat er niets is.

 

geposted Tue 07 Nov 17 @ 10:03 am
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Mogelijk is het signaal overstuurd, kijk of je de inputs zachter kan zetten in de maya44 control panel en of dat verschil maakt.
 

geposted Tue 07 Nov 17 @ 10:25 am
Het probleem is dat ik in het control panel niets kan veranderen of aan-uit vinken.
 

geposted Tue 07 Nov 17 @ 10:46 am
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
 

geposted Tue 07 Nov 17 @ 11:39 am
Hey, ja het eerste wel maar daar kan ik dus niets aan veranderen of schuiven of aanvinken. Het scherm is dood.
Het tweede krijg ik niet maar zal zijn omdat ik de laatste OS draai? Het komt er op neer dat ik niet in de Maya44 instellingen geraak....
 

geposted Tue 07 Nov 17 @ 12:01 pm

Dit ziet er toch al goed uit?
 

geposted Tue 07 Nov 17 @ 6:31 pm
En dit toch ook?
 

geposted Tue 07 Nov 17 @ 6:31 pm
Dit is als ik de timecode cd in heb steken.
 

geposted Tue 07 Nov 17 @ 6:33 pm
Nu speel ik de cd's af en je ziet het resultaat.
 

geposted Tue 07 Nov 17 @ 6:35 pm
Dit gebeurd er als ik op kalibreren druk...
 

geposted Tue 07 Nov 17 @ 6:36 pm
De mp3 file voor de timecode (gedownload van de virtual dj site) zijn als audio gebrand op een normale cd en duurt 12min.
Dat is ok.?
Als ik op play druk gaan de lampjes van de maya44 ook aan dus signaal is er maar...
 

geposted Tue 07 Nov 17 @ 6:40 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
De instellingen zijn goed, maar zoals ik al zei, en zoals je kunt zien is het signaal te luid waardoor de golfvorm afgekapt word en een blokgolf word.

Heb je bij de audioapparaten instelling als je op 'Invoer' klikt geen slider om het volume te verminderen?
 

geposted Tue 07 Nov 17 @ 6:41 pm
kijk hier eens ;-)
 

geposted Tue 07 Nov 17 @ 7:20 pm
Dit moeten we hebben zeker?
 

geposted Tue 07 Nov 17 @ 7:21 pm
En nu?
 

geposted Tue 07 Nov 17 @ 7:21 pm
Ik heb het werkende gekregen!
Mijn opmerkingen zijn nu: -geluidskwaliteit een stuk slechter dan origineel uit mijn dom 800
-jogweels reageren traag.
Misschien hier nog enige oplossing voor?

Bedankt voor je hulp, dit waardeer ik.
 

geposted Tue 07 Nov 17 @ 7:51 pm


(Alte Themen und Foren werden automatisch geschlossen)