Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: djconsole, hoe werkt dat nou met die jog dials

Dieses Thema ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten.

hi,

ik mezelf vandaag verwend met de koop van DJ Console, nu ben ik deze avond eens aan het stoeien maar snap nog niet helemaal hoe je de controle over de muziek krijgt.

ik ben een beetje verwend met echt vinyl, want een vriend van met is DJ en mag dar af en toe eens mixen, en heb dat truukje aardig onder de knie. het fijne van vinyl vind ik dat je de plaat een duw kan geven bij de eerste beat van de 4. dus je zet de naald op de plaat, luistert even naar de muziek, en dan pak je de plaat en reverse je hem naar de eerste beat, en houd hem dan vast (dankzij slipmat) dan luister je naar de al draaiende plaat en laat de plaat die je net hebt scherp gesteld, los door hem een zetje te geven en dan lopen de beat precies in elkaar, daarna nog even fine tunen tot ze allebei helemaal in sync zijn en zo ga je verder.

maar met de jog dials kan je de plaat niet stoppen, je kan wel een beetje meedraaien, terug draaien betekent geloof ik pitch omlaag, maar een slinger naar links, dan gaat de plaat echt niet in zelfde richting , dat snap ik dus niet.
het is natuurlijk ook raar , want eigenlijk zouden die jog dials ook moeten draaien, net als platen..

wat ik nu doe is de plaat laten lopen, en als de eerste 4 beats komen waar ik hem wil scherp zetten dan druk ik op de play button, dan stopt de muziek en draai ik met de jog dial naar links tot ie recht op de eerste beat zit en dan druk ik op cue.

is dit een beetje de bedoeling ?

grt, b

 

geposted Sun 04 Jan 04 @ 1:05 am
Precies !

Dit is de manier waarop de meeste CD dj-spelers werken.
Er zijn modellen waar de dial meedraait, maar dan kun je beter vinyl gaan kopen, want die zijn best prijzig (kijk op new-line.nl)
 

geposted Tue 06 Jan 04 @ 1:33 pm
Het terugdraaien met jogdial gaat met VDJ gaat moeizaam omdat je als een gek moet draaien, ik kan niet vinden hoe deze snelheid aan te passen, ik ga ervan uit dat het met deze versie van VDJ niet kan.

De software zou zo moeten zijn dat nadat de je het nummer pauzeert, de jogdial een andere resolutie krijgt, waardoor je in minder omwentelingen terug kan draaien net als vinyl.

ook zou de software kunnen detecteren dat je een snelle backspin maakt.

Ik heb overigens vandaag van Guillemot gehoord dat Native Instruments's Traktor ook geschikt gemaakt gaat worden voor de DJConsole, dus ik hoop maar dat dat een gezond commercieel impuls is voor het developersteam van VDJ om eens dieper naar deze jogdial controls te kijken.

het lijkt me niet zo'n moeilijke aanpassing, maar wel erg effectief


 

geposted Tue 06 Jan 04 @ 4:54 pm
 

geposted Tue 06 Jan 04 @ 11:31 pm


(Alte Themen und Foren werden automatisch geschlossen)