Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Alle HERCULES problemen hier - Page: 1

Dieser Teil des Themas ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten

Voordat hier een vraag gesteld gaat worden over hercules problemen graag eerst het volgende probleren.

1: Registreer je product en lees het eerste sticky.
2: nieuwste drivers installeren van de Hercules site. Eerst driver installeren, dan pas controller aansluiten.
3: Haperingen oplossen door de beste latency instellingen te kiezen.
4: ZELF ZOEKEN OP HET FORUM. Er worden teveel dezelfde vragen gesteld, over haperen, koptelefoons die niet werken en voorbeluisteren.
Deze vragen zijn al veelvuldig beantwoord.

Heb je dit gedaan en kom je er nog niet uit, dan kan je in dit topic je vragen kwijt.

Succes
 

geposted Sat 01 Jan 11 @ 5:31 am
Hoi,
Ik krijg maar 2 effecten ingesteld onder m'n 6-effect knoppen loops en dergelijke krijg ik wel zoals ik het wil, alleen mn effecten niet..
op 1, 2 en 3 heb ik loops zitten maar als ik dan op 4, 5 en 6 effecten wilt krijg ik alleen de eerste 2 effecten in het rijtje ingesteld en de 3de doet ie gewoon niet..

weet iemand welke "codes" ik dan moet gebruiken om hem wel te kunnen mappen?
 

geposted Sun 02 Jan 11 @ 5:49 am
Hoi,

dat ligt niet aan je controller (RMX?) maar aan de gebruikte skin. Je gebruikt nu een skin waarbij je waarschijnlijk ook maar 2 effecten kunt instellen. Ik ben groot fan van (The) Black Sheep-skins. Deze hebben de mogelijkheid om 6 effecten in te stellen.



Hier 3 ingesteld, de 3 posities eronder bieden ruimte voor nog eens 3 effecten.

Hoop dat het helpt.

Groet,
Martin.
 

geposted Sun 02 Jan 11 @ 7:13 am
Hee, bedankt voor de reactie ik zal dit eens gaan uitproberen..

gr. remco
 

geposted Sun 02 Jan 11 @ 8:42 am
Haaaaj iedereen,

Sorry voor de dubbelpost, ik had niet gezien dat ik hier het probleem moest aankaarten ;)!

Ik heb zopas een DJC MP3 e2 gekocht, maar jammer genoeg blijkt die niet echt mee te vallen. Ik heb hem namelijk geïnstalleerd volgens de procedure dat het zou moeten zijn, de nieuwste drivers patcht (HDS4 ofzo) staat erop samen met VDJ 1.05. Het probleem is namelijk dat de knopjes af en toe wel werken en dan af en toe weer niet. Het is Windows 7 (64-bit) met een AMD Phenom II Quadcore 3 Ghz, 8 GB RAM, 7.1 geluidskaart ingebouwd op moederbord (Gigabyte 790XT-UD4). Het merkwaardige is wanneer ik het op m'n oude pc probeer Windows XP werkt het perfect. Wat zou het probleem dan kunnen zijn? Ik heb al een midi monitor gebruikt en alles gaat goed, dus weet ik echt niet waar het probleem ligt?

Groetjes,

Glenn
 

geposted Tue 04 Jan 11 @ 8:44 am
 

geposted Tue 04 Jan 11 @ 8:48 am
goeiedag .

ik heb gisteren de console 4-MX gekocht , ik heb hem ondertussen al geinstalleerd op de pc,
ik heb alleen wat problemen, als ik een liedje op deck a en op deck b en ander liedje wil voorbeluisteren lukt dat niet.
ik krijg de 2liedjes door mijn boxen gespeeld en ook door de koptelefoon, dus met andere woorden ik kan niet mixen nu.
ik krijg de instellingen maar niet goed en ben ten einde raad. zou iemand mij kunnen helpen aub , tenslotte is 450euro wel veel als je er niet mee kunt mixen. ik hoop dat er iemand nu iemand mij wel kan helpen.
mijn email aderess is kriek****** EDIT MODERATOR of post terug alvast bedankt
 

geposted Tue 04 Jan 11 @ 9:06 am
je kan er echt wel mee mixen, je doet zelf iets niet goed.

installeer de laatste driver die beschikbaar is op de site van hercules.
prik daarna pas de console er in.
start vdj ga naar config/skins
selecteer een 4 deck skin
ga naar sound setup

selecteer bij outputs Advanced config.

selecteer nu voor elk deck een uitgang, dit ziet er dan zo uit (maar dan met de drivernaam van de 4mx)


als je hier maar 2 decks kan selecteren dan gebruik je geen 4 deck skin.
de mogelijkheden van de instellingen hier zijn afhankelijk van de skin die je gebruikt

klik apply

nu moet het werken
 

geposted Tue 04 Jan 11 @ 9:24 am
geeft niet, welke drivers gebruik je in je xp systeem?
en wat gebeurd er als je de v7 home gebruikt in windows 7 ( je kan deze 10 minuten per sessie testen)
http://www.virtualdj.com/download/free.html

Heej,

Ja ik gebruik op de xp dezelfde drivers als op de windows 7 machine, ik heb net alles nog een hergeïnstalleerd maar tevergeefs, het probleem is dat het lagt, ik moet verschillende keren drukken op een knopje teegn dat er iets gebeurd maar uiteindelijk gebeurd het wel. Met die andere versie van V7 is het hetzelfde :s
 

geposted Tue 04 Jan 11 @ 9:30 am
 

geposted Tue 04 Jan 11 @ 9:36 am
Ik heb zonet alles gecheckt met die Latency Checker en alles is in orde, geen enkel rood balkje te zien, de hele tijd groen. Raar hé, natuurlijk weer niet raar dat ik zo'n probleem heb, die nog niemand heeft gehad..
 

geposted Tue 04 Jan 11 @ 11:11 am
@Glenn: Controleer je versienummer van VDJ eens. V1.05 lijkt met erg oud. Deze zal zeker niet werken met W7. Vanaf V6 is er pas ondersteuning voor W7 gekomen. Dat verklaart meteen waarom het wel werkt op je XP-machine. Daarnaast is het niet handig de XP-drivers te gebruiken onder W7. Als dat zou werken, hadden ze geen nieuwe drivers hoeven maken.

@KRIEZZZ: Pak de NL-handleiding van je 4MX er eens bij. Vanaf pag. 18 wordt uitgelegd hoe de 4MX zelf moet worden ingesteld. Dat moet eerst gebeuren, want als de basis niet goed is krijgt VDJ ook de verkeerde info. VDJ haalt de informatie over de aangesloten hardware uit Windows.
 

geposted Tue 04 Jan 11 @ 12:56 pm



ik heb de laatste drivers geinstallerd , en ook geupdate.
maar als ik op config druk dan heb ik maar 2dingens oom aan te kliken ( geen skins of andere mogelijk heden , alleen voor upgraden naar pro, en sound settings) en ik kan ook niet de trial meer gebruiken vind ik wel raar want heb daar nog niet op geklikt normaal kan je het toch altijd 1keer gebruiken tot de 20dagen vorbij zijn ? khoop dat ik je genoeg informatie heb gegeven bedankt

 

geposted Tue 04 Jan 11 @ 1:32 pm
je kan toch op sound setting klikken, in mijn uitleg hierboven staat dat je daarmee verder moet.
als je geen skin kan selecteren is dat een limitatie in je versie, maar ik ga er gemakshalve vanuit dat je dan standaard een 4 deck skin hebt.
 

geposted Tue 04 Jan 11 @ 1:51 pm

goeiedag , danku voor de uitleg , ik wouw graag ng een paar dingens zeggen voor ik helemaal aan de slag kan en hoopte dat je me daarbij kon helpen.

ik heb windows xp, speakers vn logitech subwoofer + 5speakers, nu was mijn vraag welke ik in mijn 4-MX console moet steken , want de speakers moeten in de subwoofer en vn subwoofer gaat het met een groen pinetje even groot als koptelefoon, en die gaat in mijn geluidskaart
maar aangezien ik de groene pin niet in mijn console kan steken weet ik niet wat ik moet doen. ik heb geprobeert de pinnen vn speaker die in subwoofer zitten in mijn console te steken dat lukte maar de klank was heel stil ? + dat ik mijn liedjes zowel in mijn koptelefoon hoor en in mijn speakers dus kan ik niet voorbeluisteren , ik hoop egt dat je me kunt helpen want ik ben ten einde raad , het zou zonde zijn dat ik 450euro voor niets heb betaald , toch alvast bedankt
 

geposted Tue 04 Jan 11 @ 1:58 pm
Heej,

Het is opgelost want ik had namelijk niet zo'n deftige verbinding (nochtans niet weergegeven door MIDI check programma) via een bepaalde USB poort, gewoon eens de draadjes terug uitgetrokken en ingestoken op het moederbord, en everything runs smooth :)!

Bedankt voor jullie mensen, thumbs up :D!

Groetjes,

Glenn
 

geposted Tue 04 Jan 11 @ 2:41 pm
je kan ophouden met zeggen dat 450 zonde van je geld is, dat weten we nu wel, en geloof me , die controller kan meer dan je denkt, je weet alleen niet hoe je het moet gebruiken.
zoals ik ook al had aangegeven in ons mail verkeer quoten doe je niet door te kopieren en te plakken, maar door de blauwe ballon te gebruiken


de logitech speakers doe je in de master out van de 4mx, echter dit past niet want de uitgangen van de 4mx zijn rca of tulp genaamd en je gen de logitech heeft een 3,5 inch jack.
je hebt dus een verloopstekker nosig om deze verbinding te maken en wel deze.

dit is een 3,5 mm female naar 2x rca male verloopkabel.
en voor je het vraagt, je moet inderdaad steeds de logitech van de 4mx naar de computer overpluggen als je weer normaal geluid uit je computer wilt hebben.
 

geposted Tue 04 Jan 11 @ 2:47 pm
KRIEZZZ wrote :
......ik heb geprobeert de pinnen vn speaker die in subwoofer zitten in mijn console te steken dat lukte maar de klank was heel stil ?......

Snif....

Martin FourS wrote :
@KRIEZZZ: Pak de NL-handleiding van je 4MX er eens bij. Vanaf pag. 18 wordt uitgelegd hoe de 4MX zelf moet worden ingesteld. Dat moet eerst gebeuren, want als de basis niet goed is krijgt VDJ ook de verkeerde info. VDJ haalt de informatie over de aangesloten hardware uit Windows.

Het lijkt erop dat dit niet voldoende is. Lees de rest van de handleiding ook eens. Uit je verhaal blijkt dat je er geen letter van hebt gezien.
 

geposted Wed 05 Jan 11 @ 2:27 am
heey sorry dat ik het je zo moeilijk maakte, ik heb die kabel gekocht een het lukt nu, ik heb de instellingen kunnen verrandere via een programma traktor mss ken je het wel , alleen heb ik nu een ander probleem als ik 1 liedje draai op deck a hapert het soms ,en als ik op deck b er 1 zet en die same afspeel dan niet meer ? maar als ik nu op deck a en deck b en song heb en ik wil op deck c of d ook ng en song zette dan heeft hij het weer , weet jij mss waar het aan kan liggen ? alvast bedankt voor alle goede info die je me al hebt bezorg
 

geposted Wed 05 Jan 11 @ 2:15 pm
dat haperen kan aan meerdere dingen liggen,
het kan zijn dat je de instellingen niet goed hebt ingesteld, volg het plaatje uit een eerdere post voor de instellingen.
je computer kan te langzaam zijn, daar is weinig aan te doen.
of je latency instellingen zijn te laag, deze kan je (mogelijk) aanpassen onder config, zo niet dan kan je dit doen in je control panel van de hercules driver.

zie blz 17 van de handleiding voor het aanpassen van de buffer.
doe dit in kleine stapjes en start vdj na iedere aanpassing opnieuw op. tot het goed gaat.
maak je de buffer te groot dan krijg je vertraging in wat je hoort en wat de software doet.
 

geposted Wed 05 Jan 11 @ 2:38 pm
8%