Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Broadcasten illegaal?

Dieses Thema ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten.

Hey ik had via een 'vriend', eerder iemand die ik per toeval op msn had toegevoegd :p gehoord dat broadcaste volges hem althans illegaal is omdat je niet voor de nummers heb betaald ofzo, en dat Buma dan achter je aan kan komen, en (zoals bij hem) 500 euro kunnen eisen ofzo, omdat je zovaak live hebt gedraaid en niet hebt betaald. Dus is dat ook zo? Dat je MOET betalen als je gwoon ff live wilt gaan via shoutcast en je wilt dat er 2/3 mensen willen luistere?
 

geposted Tue 12 Jul 05 @ 4:55 pm
Als ze er achter komen wel maar ze komen er echt niet zomaar achter hoor.
En al komen ze er achter dat jij illegale plaatjes draait dan moeten ze eerst achter je adres enzo komen :) dus ik zou me er niet al te druk om maken
 

geposted Fri 15 Jul 05 @ 2:36 pm
uhu maar die ene gast zei van: ja dan zeg ik dat wel tegen hun....enzo beetje de 'stoere' man spele, mah k d8 zo van ze gelove em toch niet, hij is hun zelf 500 euro schuldig dus jah :p
 

geposted Fri 15 Jul 05 @ 5:42 pm
onf1PRO InfinityMember since 2005
als je de legale versies van de muziek in huis hebt is het egt legaal alleen als je de muziek in huis hebt anders kunnen ze nog wel eens moeilijk gaan doen werk zelf namelijk bij een lokale radio en daar geld die regel ook je mag muziek uit de pc uitzenden als het in huis is dus bij deze :-)



onno
 

geposted Fri 12 Aug 05 @ 12:51 pm
er zitten wat haken een ogen aan. Als je muziek gebruikt (waar je niet voor betaald hebt) om uit te zenden dan is het illegaal jah. maar de manier waarop jij het doet, is voor hun nog niet zo belastend. Je hebt voor elke luisteraar een klein portie bandbreette nodig, dus het aantal luisteraars is dan beberkt tot een klein aantal, waardoor de artiesten/producers van die muziek niets aan inkomsten zullen missen.

ga je voor een groter publiek met veel meer luisteraars, dan kan de buma erg vervelend worden (áls ze het te weten komen). Maar ik denk dat jij je weinig zorgen hoeft te maken hoor ;)
 

geposted Mon 15 Aug 05 @ 11:52 am
uhu, nou ik ben dus een Hercules DJ Console gebruiker, ik heb em pas en ik ben er tot nu toe nog tevreden mee :) Alleen als ik zegmaar op schoolfeesten wil draaien (kzit in 5vwo dus zegmaar van 1e klassers tot 6e) dan kan dat niet? Alle muziek, behalve de 4 sensation cd's die ik heb gekocht, heb ik alles via torrent of limewire gedownd. Dus hier kunnen ze lastig over doen?
 

geposted Mon 15 Aug 05 @ 7:34 pm
ik denk dat je er geen last van zult hebben. ze pakken alleen de grote jongens. Stel dat je een Wereld-titel hebt, (Zoals DJTiësto) dan kun je op een extreem vette boete rekenen als je gepakt wordt.

maar in jouw geval kunnen ze van een kale kip niet plukken, want je wordt (nog ;) niet rijk van het draaien.
 

geposted Wed 31 Aug 05 @ 6:13 pm
Oftewel ik moet ervoor zorgen dat ik niet beroemd word, want dan kan ik altijd draaien, maar als ik veel draai word ik beroemd (als ik goed draai) maar ik mag niet veel draaien
 

geposted Wed 31 Aug 05 @ 8:54 pm
nou, je moet gewoon goed in de gaten houden. de pakkans is voor jou nog klein, maar als je broemd dreigt te worden, moet je alerter zijn.

maar ik weet dat beroemdheden zoals DJRoog, Eric Morillo en DJMausse (die Regelmatig in Nederland én buitenland draaien) ook regelmatig hun mixje doen vanaf zelf opgenomen cd's (recordable's).

Ik was laats bij een set van EricMorillo in Utrecht (Smirnoff Party) en kon alles goed zien vanaf het balkon. Hij had 3 mappen met cd's open liggen allemaal recordable's!

Dus wat ik wil zeggen: het valt allemaal best mee. Het mag eigelijk niet, maar het gebeurd tóch.
en ik denk dat jij je helemaal geen zorgen hoeft te maken ;)
 

geposted Thu 01 Sep 05 @ 12:30 pm


(Alte Themen und Foren werden automatisch geschlossen)