Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Mengpaneel in samenwerking met Virtual DJ

Dieses Thema ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten.

Hallo,

Ik gebruik al een tijdje Virtual DJ. Ik denk er nu over om een klein mengpaneeltje te kopen, niet al te duur.
Ik heb al een paar mooie dingen gezien, maar ik zit nog met een vraag...
Een vriend van mij had een paar jaar geleden een , 2 kanaals, je kon aansluiten op de laptop. Dit mengpaneel zat zo in elkaar dat als je de schuif voor het volume op het mengpaneel naar beneden/naar boven deed, dat je dat ook zag op de laptop (in het programma Virtual DJ). Ook zaten er knoppen op het mengpaneel waarmee je de effecten (zoals bijv. "overloop", "flippin' double" en "beatgrid") aan en uit kon zetten. Heeft er iemand tips over welk merk/model ik aan kan schaffen met ongeveer dezelfde functies? Ik zal nog even makkelijker opsommen wat het mengpaneel moet hebben...

- Ik wil kunnen voorbeluisteren met koptelefoon
- Knoppen voor effecten
- Minstens 2 kanalen
- Aansluiting op versterker
- Aansluiting op laptop

Verdere tips zijn altijd welkom!

Alvast bedankt.

EDIT:
Hier heb ik een mooi voorbeeld.
http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/113347/Reloop-RMX20-BlackFire-Edition.jpg
Dat vind ik een mooi ding, maar het enige probleem is die effecten.
 

geposted Fri 24 Jun 11 @ 11:12 am
 

geposted Fri 24 Jun 11 @ 11:21 am
Hartelijk bedankt!!
 

geposted Fri 24 Jun 11 @ 11:41 am
ervaring leert, dat als je een mengpaneel koopt met goede ingebouwde effecten, je eigenlijkgeen behoefte meer hebt om hem aan te sturen via vdj.
je gaat dan vdj gebruiken met een external mixer buiten de afders van vdj om.
 

geposted Sun 26 Jun 11 @ 5:38 am
kolebloPRO InfinityMember since 2009
Hoi,
Heb een vraagje,ik wil met een mengpaneel + micro kunnen opnemen.
heb nu audio dj2 soundkaart maar daar kan ik mijn micro niet met gebruiken.
dacht nu om een soundcard te kopen met 6 kanalen zou dit lukken?

graag reactie aub
 

geposted Sun 11 May 14 @ 4:01 pm
Als je met een mengpaneel een DJ-mixer bedoelt, dan kun je de microfoon op de mixer zelf aansluiten. Die regel je dan buiten VDJ om maar dat werkt net zo goed.
Als je een controller bedoelt dan kun je de microfoon vaak op de controller zelf aansluiten. (moet er wel een audio-kaart in de controller zitten, anders mis je die functie ook)
Een 6-kanaals kaart is niet per definitie geschikt om een microfoon op aan te sluiten. De term 6-kanaals slaat ook op het aantal uitgangen (3x stereo out). Wil je toch die kant op, dan goed opletten op wat je koopt. Er zijn er maar weinig geschikt.
 

geposted Mon 12 May 14 @ 5:15 pm

Het gemakkelijkste is denk ik , door gebruik te maken van een headset met usb aansluiting en een dj controler.
 

geposted Wed 21 May 14 @ 4:20 pm
Dat is weliswaar makkelijker, maar een USB-microfoon met koptelefoon is een extra geluidskaart. De latency van zo'n ding is bijna altijd anders dan die van een goede geluidskaart. Je koptelefoon loopt dan achter op de rest van je geluid en dat werkt niet lekker.
 

geposted Wed 21 May 14 @ 5:38 pm
Hey,Ik ben nieuw hier en heb eindelijk de plaats gevonden om geholpen te worden.Ik wil mij een nieuwe DJ controller kopen..maar weet niet welke??? Het is wat verwarrend momenteel voor mij,daar ik op de link heb geklikt waar de DJ controllers staan die werken met virtual DJ ,maar als je dan naar een webshop gaat om te bestellen staat er bij: geleverd met Serato en werkt niet met een AMD processor ??? Ik ben echt de kluts wat kwijt en weet niet wat te bestellen,natuurlijk zoals iedereen wil ik de nummers kunnen voor beluisteren om te mixen zoals al vermeld staat hier helemaal bovenaan.
En je ziet ook in de shops dat er niks bij staat dat virtual DJ is inbegrepen,mijn gedachten staan op deze dj controller Numark NVII

Indien er nog andere mogelijkheden zijn,is jullie raad altijd welkom,maar ik wil met virtual DJ verder doen,en het is gewoon dat er nergens vermeld staat Virual dj software en die AMD processor hé,want ik gebruik deze op vaste desktop pc,bedankt alvast.

 

geposted Sun 12 Aug 18 @ 2:09 pm
 

geposted Sun 12 Aug 18 @ 2:11 pm
Ja, op die pagina staan de controllers waar ondersteuning voor is ingebouwd in Virtual DJ. Mochten functies niet zo uit de doos werken dan kun je ze vaak nog wel aanmaken in de software.
Ik werk thuis met AMD en heb tot dusver nog geen problemen ondervonden. Het kan goed zijn dat dit een probleem is dat door de controllerfabrikant wordt aangegeven. VDJ werkt in ieder geval prima met AMD.
Als VDJ is inbegrepen bij een controller is dat vrijwel altijd een LE-versie. Dit zijn sterk beperkte versies waarmee je wel kunt werken maar niet alle functionaliteit kunt gebruiken. Wel heeft elke LE-versie de mogelijkheid om voor een beperkte tijd (ik meen 2 weken) de volledige versie te kunnen draaien maar daarna gaat hij onherroepelijk terug naar de LE-versie. Ook zijn de LE-versies gebonden aan merk/type controller. Je kunt er dus geen andere controller op aansluiten.
Voor wat betreft de webshops: die op de hardwarepagina zijn veel buitenlandse webshops. De kans dat op de aanschafprijs ook nog BTW moet worden betaald bij import is dan erg groot en dan wordt hij onnodig duur. Je kunt beter de controller(s) van je keuze opschrijven en een grote muziekwinkel bezoeken. Dan heb je ook de mogelijkheid te kijken of het ding naar wens is voordat je er een hoop geld aan uitgeeft.

Succes!
 

geposted Mon 13 Aug 18 @ 4:14 pm


(Alte Themen und Foren werden automatisch geschlossen)