Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: de grote aldi aanbieding dj controller - Page: 12

Dieser Teil des Themas ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten

buburuLE userMember since 2012
hallo, hoe kan je de drivers instaleren op een mac?
 

geposted Tue 28 Aug 12 @ 3:02 pm
buburuLE userMember since 2012
Martin FourS wrote :
@Buburu: ff gemist....
De instellingen zoals eerder gemeld zijn voor de aanbieding van vorig jaar. Je zal zelf uit moeten vinden of de kaart die je nu hebt geselecteerd de goede is. Misschien dat iemand anders die dezelfde controller heeft dat kan bevestigen. Die verloopstekker (Geen splitter!!) bestaat. Die zit tegenwoordig bij bijna elke koptelefoon die je koopt (en dan bedoel ik niet van die dopjes maar een fatsoenlijke koptelefoon) en zijn prima los verkrijgbaar.
Als je het topic even doorleest (pag. 4, 5 en 6) dan kun je lezen dat er ook gebruikers zijn die de interne kaart van de PC / laptop hebben geselecteerd als Master. Het kan dus wel.

@LordKrent: De vorige aanbieding was in recordtijd uitverkocht. Als die dingen nu na 2 maanden nog te vinden zijn leren mensen blijkbaar snel ;)

hoi martin fours ik wil je nogmaals bedanken want hij doet het!!!

nu heb ik weer een nieuwe vraag: kan het ook op een mac? bij een mac installeert hij niet automatisch de drivers....
 

geposted Tue 28 Aug 12 @ 4:11 pm
Graag gedaan.
V.w.b. je laatste vraag: ik heb vroeger geleerd dat als iets werkt, je er af blijft. Don't fix it if it ain't broke...
Je kunt "het" vast wel op een Mac, maar hij is wat klein... ;)

VDJ werkt uiteraard ook op een Mac, en dat gaat bijna op dezelfde manier als met Windows: je hoeft geen drivers te installeren. De geluidskaart wordt door de Mac netjes geadopteerd en de controller zelf is een standaard HID-apparaat. Het kan zijn dat je in de Audio- en MIDI-setup nog verwijzingen moet maken, maar daar kan ik je geen details over geven. Dat moet ik uitproberen, maar ik heb de controller niet.

Let wel op: omdat je VDJ V 7.0.4 erbij krijgt, werkt VDJ niet op een PPC-Mac. Je MOET een Mac met Intel-processor hebben, anders doet'ie het niet.
 

geposted Wed 29 Aug 12 @ 2:17 pm
remidvLE userMember since 2010
Hallo, ik heb de draaitafel van de Aldi al een tijdje, werkt goed ik kan decks apart beluisteren enzo alleen is er 1 probleem:
Ik krijg de microfoon niet aan de praat.. heb ik daar een mengpaneel voor nodig of is dat gewoon een instelling die je moet doen
ik hoop dat iemand me kan helpen.
 

geposted Thu 06 Sep 12 @ 2:10 pm
Martin FourS wrote :

s.aldenhoven wrote :
Microfoon lijkt niet gekoppeld aan een van de interne geluidskaarten, ik heb op geen enkele ingang het microfoonsignaal teruggevonden. Het geluid lijkt direct aan de main outputs gekoppeld. De versterking van de microfooningang is daarbij ook erg laag. Ik heb 't nu ook weer niet zo ontzettend uitgebreid getest, maar denk dat ik microfoon en kabeldefecten toch kan uitsluiten. Heb getest met een sennheiser dynamic mic met xlr kabel op de xlr mic aansluiting op de controller.


Martin FourS wrote :

2- Je hebt de LE-versie die bij de controller zat: Je microfoon krijg je (blijkbaar, zie reactie hierboven) niet aan de praat.
4- Ongeacht welke versie je gebruikt: Koop een klein mengpaneeltje met een microfooningang. Controller op een line-in aansluiting, klaar.



Alle antwoorden staan in dit topic: Schijn niet te werken. Zie mijn reactie, punt 4.
 

geposted Thu 06 Sep 12 @ 2:41 pm
Hallo dj's of musicusten weet iemand waar ik de usb kabel van de aldi vdj le controller kan kopen misschien?
 

geposted Sun 16 Sep 12 @ 6:37 am
Is geen speciaal ding. Er zit , dacht ik, een gewone A naar B-kabel op. Die worden verkocht door elke winkel die een beetje elektronica verkoopt. (Ik zag ze vorige week zelfs bij de bouwmarkt hangen....) Computerwinkel lukt altijd.
 

geposted Sun 16 Sep 12 @ 8:12 am
jep, je kan ook degene van je printer of scanner gebruiken, die is hoogst waarschijnlijk hetzelfde
 

geposted Sun 16 Sep 12 @ 10:12 am
dj's en musicusten jullie zijn helemaal geweldig. Zonder vdj forum zou ik echt niet weten wie mij anders kon helpen. Peace and one love
 

geposted Sun 16 Sep 12 @ 1:23 pm
Weet iemand waarvoor mijn aldi controller met vdj tijdens het mixen opeens langzaamer of sneller met zijn pitch begint te springen? soms moet ik dan weer snel op sync drukken. Heeft het met de snelheid en traagheid te maken die ik voor mijzelf moet instellen? Peace one love
 

geposted Sun 23 Sep 12 @ 5:23 am
Beste mensen ik heb de aldi midi controller met vdj le. Ik probeer uit te vinden hoe alles werkt en hoe ik het beste een mix kan maken? Ik heb toen de hele tijd aan de knop bpm van allebeide decks zitten instellen. En toen kon ik de standaard bpm niet meer vinden waarmee ik normaal mix. Ik heb ook aan andere knoppen gedrukt zoals slotknopjes en de schuifbare knoppen etc. ik heb van alles geprobeerd. Ik zou willen dat iemand mij kon helpen of dat een persoon het weet hoe ik weer de standdaard waarde kan terug krijgen. Ik heb mijn vdj le disc een paar keer verwijderd en opnieuw gedownload op mijn computer en ook de usb kabel en mijn midi controller van de aldi heb ik een paar keer ook uit mijn computer gehaald. Maar hij komt niet in de standdaard waarde. Ik heb ook aan de knop voor 6,12,25 en 100% gedrukt met pitch en tegelijkertijd de schuifknoppen omhoog of naar beneden geschoven maar dat helpt ook niet. Ik zou graag weer mijn controller weer als toen willen gebruiken om te mixen.
 

geposted Fri 05 Oct 12 @ 5:09 pm
Config / Info, en dan klikken op "Reset to factory settings".
Ik hoop niet dat je ook zo werkt op je computer want dan kan het best een tijd duren voordat we weer iets van je horen.....
 

geposted Fri 05 Oct 12 @ 7:01 pm
of onder mijndocument/virtual dj/mapings het mapping bestand verwijderen
 

geposted Sat 06 Oct 12 @ 4:13 am
goed
 

geposted Sun 07 Oct 12 @ 1:00 pm
ik wil graag weten als het gevaarlijk kan zijn als ik muziek van youtube download en dat op cd's brandt en met die cd's in de discotheek staat te draaien mischien?
 

geposted Mon 08 Oct 12 @ 12:46 pm
zolang je een veiligheidshelm en schoenen met stalen neuzen draagt is het ongevaarlijk om dat te doen :)
 

geposted Tue 09 Oct 12 @ 3:59 am
goed
 

geposted Tue 09 Oct 12 @ 10:44 am
Jamplay,
beetje naïef, denk ik...
Natuurlijk kun je niet met van het internet getrokken spul grote openbare gigs doen. Er zijn voldoende topics te vinden met vragen in die richting waarin sterk wordt afgeraden zo te gaan draaien. Het gaat waarschijnlijk een tijdje goed, maar er komt een moment dat je wordt gecontroleerd. De boete die je krijgt zorgt ervoor dat je je zo'n beetje de rest van je leven geen enkele luxe meer kunt veroorloven. Denk even na of je dat risico wilt lopen voordat je met je YouTube-clips op pad gaat......
 

geposted Tue 09 Oct 12 @ 1:21 pm
Hallo Forumleden

Sinds een paar maanden ook een eigenaar van een dj controller die in dit topic aardig wordt besproken
Over de functionaliteit ben ik redelijk te spreken , alleen heb ik wat problemen / bugs die hier nog niet echt besproken worden.

volgens mij mening zijn dit software problemen , maar misschien is er ook iets defect met de controller , in ieder geval hoop ik misschien dat jullie er wat meer informatie over kunnen geven.

de problemen

- handelingen van de midi controller vertallen zich later na het beeldscherm , dit is echter niet een groot probleem aangezien het geluid wel realtime meegaat.
- geregeld lijkt de volume fader ( links of rechts ) een eigen leven te leiden , dit is ook duidelijk waarneembaar in VDJ. laten we dit het Ghost dj probleem noemen.
- regelmatig ervaar ik Geluidsproblemen ( vage fade momenten ) opeens zachter worden van de track etc
- ingeladen nummers wordt automatisch te hoog gepitch , terwijl ik niet met een standaard vaste bpm werk ( ook niet aangezet)
dit probleem wordt erger bij 180 bpm of hoger.

tenslotte ervaar ik wel eens dat het ingebouwde beat sync systeem de eerste beat soms verwardt met een tom /snare etc waardoor de track niet sync loopt.
kan opgelost worden met het gebruik van cue points ,maar dat is niet erg behulpzaam.

Overigens heb ik deze problemen ook gehad in de pro versie , ook in gebruik met de midi controller.

Voor de overige informatie :

Ik koop mijn Mp3 's / Flac ( werkt niet in de VDJ LE ) of wav altijd via bandcamp of juno.

pc spec :

intel core i7 2,2 ghz
12 gb intern geheugen
geluidskaart van bang & Olufsen

verdere vragen staan vrij , ik ben zeer benieuwd naar de eventuele informatie.
 

geposted Sat 13 Oct 12 @ 8:46 am
Hoi,

Het meeste is wel te herleiden naar instellingen of configuratiefoutjes:

jongeman wrote :
- handelingen van de midi controller vertallen zich later na het beeldscherm , dit is echter niet een groot probleem aangezien het geluid wel realtime meegaat.

Dat kan 2 oorzaken hebben: de controller die te traag is met het versturen van de data naar je PC of de latency (vertraging) van de controller zelf. Aan het eerste kun je weinig doen, aan de 2e misschien: Kijk eens onder Config (de knop in VDJ) en dan de tab Performance. Links bovenin staat Latency. Kijk eens of die op Auto staat en of Safe Mode is aangevinkt. Je kunt daar mee spelen om te kijken of daar verschillen in zitten.
Verder noem je in de beschrijving de B&O-kaart. Als je die gebruikt ipv de ingebouwde kaart in de controller, is het ook vragen om problemen. Verschillende kaarten reageren nu eenmaal niet op dezelfde wijze (behalve geluid produceren) Je kunt in dat geval beter de kaart van de controller kiezen.

jongeman wrote :
- geregeld lijkt de volume fader ( links of rechts ) een eigen leven te leiden , dit is ook duidelijk waarneembaar in VDJ. laten we dit het Ghost dj probleem noemen.

Weer 2 mogelijkheden. 1: een controllerprobleem. Je kunt met een programma als MIDIMon kijken of je controller MIDI-data verstuurt. Als hij dat doet zonder dat je een knop aan raakt, is het een defect in de controller.
2: als dit gebeurt terwijl het nummer nog aan het laden is, dan komt dat omdat de Gain-setting pas wordt goedgezet als het nummer volledig is geladen. Simpelweg eerder inladen en wachten totdat VDJ daarmee klaar is is dan al voldoende.

jongeman wrote :
- regelmatig ervaar ik Geluidsproblemen ( vage fade momenten ) opeens zachter worden van de track etc

Zie hierboven, gainsettings.


jongeman wrote :
- ingeladen nummers wordt automatisch te hoog gepitch , terwijl ik niet met een standaard vaste bpm werk ( ook niet aangezet) dit probleem wordt erger bij 180 bpm of hoger.

Controleer eens in Config / Options of "Pitch Reset on load" op Enabled staat. Hiermee wordt je pitch teruggesteld naar 0 als je een nieuw nummer inlaadt.

jongeman wrote :
tenslotte ervaar ik wel eens dat het ingebouwde beat sync systeem de eerste beat soms verwardt met een tom /snare etc waardoor de track niet sync loopt.


Joepie: De handleiding: http://www.virtualdj.com/images/pdf/VDJ6_VirtualDJ_handleiding_Dutch.pdf , pagina 14.
Hierin staat goed omschreven hoe je de BPM's van een nummer kunt bijstellen.

Wel even erg houden in het feit dat sommige zaken in de LE-versie niet bereikbaar of beschikbaar zijn. Daar kunnen we niets aan veranderen
Succes.
 

geposted Sat 13 Oct 12 @ 2:25 pm
80%