Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: wat is een goed programma om op te nemen?

Dieses Thema ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten.

hallo dj's,
ik kreeg de vraag van een leerkracht bij mij op school met wat nou een goed opneem programma is en wat ik gebruik voor mijn tracks.
ik zei dat ik fruityloops gebruik maar volgens mij kan je daar niet mee opnemen.
hij speelt op van die trommels enzo en wil dat graag recorden en samplen enzo.
iemand een tip wat ik hem aan zou kunnen raden?
wat gebruiken jullie voor programma's voor dit soort dingen?
groetjes
 

geposted Sat 12 Jan 13 @ 4:48 am
Gratis: Audacity http://audacity.sourceforge.net/?lang=nl
Heeft voor een open source programma belachelijk veel in huis.

Als het geld mag kosten zijn er voldoende alternatieven: Cubase, Ableton Live, Pro Tools, enz. Dit zijn echter programma's die veel meer kunnen en veelal met extra's worden geleverd als software instrumenten en legio effecten, welke later ook uitbreidbaar zijn. Deze pakketten zijn veelal bedoeld om muziek mee te produceren.

Tipje uit een ander forum: Adobe is oude versies aan het weggeven. >Hier< kun je Adobe Audition 3 en Loopology ophalen. Geen foute link, is van Adobe zelf. Wel even registreren, serials worden meegeleverd.
Overigens zijn deze pakketten niet geschikt voor Windows-versies boven XP. Het is aan de gebruikers zelf om te proberen ze werkend te krijgen op Vista en hoger. (Misschien in compatibiliteitsmodus....) Maar 't is gratis ;) Heb je een oudere PC (of Mac: alleen PPC) en OS dan is hier nog veel meer te vinden: CS2, Illustrations, enz.

[EDIT]


Kan ondertussen melden dat Adobe Auditions 3 draait onder Windows 8 ;)
 

geposted Sat 12 Jan 13 @ 7:30 am
als je nero gebruikt, kan je ook de wave editor installeren, die kan ook prima opnemen en nabewerken, ook gratis
 

geposted Sat 12 Jan 13 @ 9:42 am
thanx heb alle info in een mail gestopt en opgestuurt!
 

geposted Sun 13 Jan 13 @ 2:30 pm
Audacity is top, koop er een goede USB geluidskaart bij en een goede microfoon en je hebt een geweldige combinatie die niet eens verrekte duur moet zijn!
 

geposted Mon 14 Jan 13 @ 2:09 pm


(Alte Themen und Foren werden automatisch geschlossen)