Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: 4.1 Sound card Master/Headphone

Dieses Thema ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten.

He allemaal,

Vandaag mijn MP3 controller binnen gekregen, allen nu zit ik ermee. Als ik hem in 4.1 sound zet, en mijn koptelefoon aanlsluit op het ene kanaal en de master (versterker) op een ander kanaal krijg ik als ik wil voorluisteren ook hetgeen wat ik wil horen over mijn master. Ik had eerst een andere versie van een maat van mij, volgensmij pro 2.1 ofzo, maar daarin krijg ik mijn controller niet aan de praat. Wie kan mij helpen, want alleen het voorluisteren wil ik graag en om daarnou speciaal de PRO versie voor aan te schaffen wordt me te gek ... pleazzz help!

Greetz, Martijn
 

geposted Fri 28 Apr 06 @ 3:01 pm
met 2 geluidskaarten kan je voorbeluisteren
 

geposted Fri 28 Apr 06 @ 7:04 pm
Ja dat heb ik ook, alleen in VDJ Home kan je dat niet instellen, maar gelukkig bood m'n 7.1 geluidskaartje uitkomst en is het gelukt. En dat voor het voorbeluisteren he, is er misschien iemand goed in programeertaal, volgensmij moet het niet echt een probleem te zijn om dit tte wijzigen ...
 

geposted Fri 28 Apr 06 @ 7:22 pm
mart3223,
ik zou je gebruikersovereenkomst maar eens lezen. Hierin staat dat het niet togestaan is de code te decompilen, aan te passen of verder te verspreiden. Wat je wilt is dus illegaal en kan leiden tot een ban hier op de site (ook geen updates en downloads, skins en effecten meer) of een juridische procedure.

Door gewoon de volledige versie aan te schaffen kan precies datgene, wat je beschrijft. Daarnaast kan je dan kosteloos upgraden naar VDJ4, die waarschijnlijk niet (gratis) beschikbaar komt voor de HDJC
Ewout
 

geposted Fri 28 Apr 06 @ 10:08 pm
VDJ is bijna niet beveiligd een klein kind kan van de home edition + demo een volledige versie maken
 

geposted Sat 29 Apr 06 @ 4:34 pm
Hoho, dat is ook niet mijn bedoeling... maar het probleem heb ik al opgelost. Ook mijn 7.1 geluidskaartje bood me meer uitkomst dan ik eerder had gedacht.
 

geposted Sun 30 Apr 06 @ 1:20 pm
kan ik dat dan ook met men 5.1 geluidskaart? zit met hetzelfde probleem. Op men hercules doos staat dat ik kan voorbeluisteren, dus dan wil ik dat ook kunnen met de bijgeleverde software! Kom me nu niet vertellen dat ik dan eerst een pro-versie van virtual dj moet kopen om te kunnen voorbeluisteren want dat is koppelverkoop en strafbaar!

dus als iemand me wilt uitleggen hoe ik op een legale manier kan voorbeluisteren?

heb een on-board geluidskaart + een 5.1 Soundblaster Live en dus een Hercules DJ-console MP3
 

geposted Fri 09 Jun 06 @ 10:19 pm
Je kunt dan voorbeluisteren, Ga in vdj naar het config menu, kies de "Sound card" tab. Hierin kan je denk ik 4.1 aanvinken (ik heb geen dj console versie dus ik weet het niet precies). En hierin kan je je geluidskaart aangeven in de keuze lijst. Dan sluit je je boxen op de front uitgang van je geluidskaart aan en je hoofdtelefoon op de de rear uitgang.

Hou er rekening mee dat je het voorbeluister knopje op de dj console ingedrukt moet houden tijdens het voorbeluisteren (dit hoeft niet in de pro versie)
Ewout

ps, kijk de volgende keer eens op het forum, gebruik de search eens, want deze vraag is veel vaker beantwoord
 

geposted Sat 10 Jun 06 @ 1:07 am
Ik heb al verschillende threads gelezen hier, maar vond geen gepast antwoord op mijn probleem. Dit leek me hier een rustige thread waar ik wel kon geholpen worden...

foto link: http://img224.imageshack.us/img224/9063/virtualdj4ub.png

Dit is dus het Config. kadertje dat ik krijg in Virtual DJ, ten eerste word er al een MK2 afgebeeld terwijl ik een MP3 heb. Verder zou ik voor andere configuraties met meerdere geluidskaarten de Pro-versie moeten hebben. Ik kan wel die 4.1 aanvinken. Maar het probleem is dan dat ik nergens geluid uit krijg. Noch master noch koptelefoon. Moet ik dan ergens in windows men geluidkaart anders configureren of ligt het ergens anders aan?

Alvast bedankt
 

geposted Sat 10 Jun 06 @ 9:26 pm
heb men probleem al zelf kunnen oplossen... men hardware stond op 2.1 zodat men andere uitgangen niks doorgaven.

lekker mixen nu :-)
 

geposted Sat 10 Jun 06 @ 10:03 pm
bij de drivers van je geluidskaart kies je 4.1 of iets waar dat het op trekt (niet minder dan 4.1!!!)
dan vink je bij virtualDJ de 4.1 aan je steekt je versterker/geluidsboxen op het groene uitgangetje van je geluidskaart en je hoofdtelefoon op de zwarte als je dan een liedje afspeelt en het volume van het liedje dat je wil voorbeluisteren helemaal beneden zet en maakt dat dat deck het groene is en op je console op het hoofdtelefoontje blijft drukken zal je het liedje kunnen voorbeluisteren
als je dan nog niets door je hoofdtelefoon hoort ga je in de instellingen van je geluidskaart (apart programma dat je moet installeren die je bij je geluidskaart hebt gekregen en staat standaard geinstalleerd) en zet je de rear-uitgang open (het volume naar boven) dit zou normaal perfect moeten lukken

en dat van die MKII die daar staat als prentje is normaal, het is gewoon een standaard prentje van virtualDJ ik heb ook de mp3 en die foto staat daar ook

ok, hopelijk lukt dit en is je probleem opgelost, zoniet laat het ons weten!

veel succes!!
 

geposted Sun 11 Jun 06 @ 5:23 pm
iK ga binnenkort ook misshien een mp3 controller aanschaffen!!!

Maar ik weet niet hoe ik mijn sound card moet instellen op 4.1!

Eerst klik ik op configuratiescherm dan op geluid en spraak , dan kies ik bij luidsprekerinstelling geavanceerd!

Hier een voorbeeld hoe mijn scherm er uit ziet ( klik op de link)(laadtijd circa 2 minuten):

http://www.freewebs.com/matti-online/Virtual%20dj.bmp


Wat moet ik nu kiezen in mijn lijst?

ik kan kiezen uit
geen luidsprekers
gewoon luidsprekers
stereohoofdtelefoon
quadrofonishe luidsprekers
surround luidsprekers
5.1 surrsound luidsprekers
7.1 surrsound luidsprekers

Ps: Mijn line out poorten zijn: front, rear en c/sub
P.P.S: Ik sluit mijn luidsprekers aan op front en hoofdtelefoon op rear! ok?

Greetings
Dj, Matti-online

 

geposted Sat 17 Jun 06 @ 11:21 am
kies 5.1 soundcard en dan steek je je hoofdtelefoon in the rear uitgang en de speakers in the front.
hopelijk helpt dit.
 

geposted Sat 17 Jun 06 @ 2:48 pm
ja 5.1 zou ik ook nemen maar ik zou eerst proberen bij de drivers software van mijn geluidskaart i.p.v te prutsen aan de windows settings veel gemakkelijker, veel precieser en je kan geen conflicten hebben
 

geposted Sun 18 Jun 06 @ 4:24 pm


(Alte Themen und Foren werden automatisch geschlossen)