Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: de grote aldi aanbieding dj controller - Page: 3

Dieser Teil des Themas ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten

Ik barst hier van de tulpstekkers en jack aansluitingen, dus ik kan er een mooi feestje van maken!
 

geposted Sat 02 Jul 11 @ 10:01 am
Heb mijn VDJ weer aan de praat gekregen door alle USB poorten uit te proberen tot er eentje werkte! Blijkbaar is dat aspect niet heel erg dynamisch in het programma en zit je vast aan 1 bepaalde poort wanneer de software eenmaal is ingesteld.

Is me overigens niet gelukt om met alleen de headphone poorten het geluid te scheiden. Denk dat ik genoodzaakt ben om een XLR (f) - Jack (f) te kopen?

Weet iemand trouwens waar de regelaar voor het master volume zit op het mengpaneel? Heb mijn boxjes nu een heel stuk zachter moeten zetten om het volume enigszins binnen de perken te houden :P
 

geposted Sat 02 Jul 11 @ 12:15 pm
voor de mensen die willen voorluisteren op hun headset en hun instellingen goed hebben. > de cue draaiknop aan de voorkant , draai hem de kant op van welk deck je wilt beluisteren en tada ;)
 

geposted Sat 02 Jul 11 @ 1:09 pm
Dag mensen,

ik heb hem vandaag ook gekocht. Echter krijg ik nu nergens het serie nummer gevonden voor de software.

Kan iemand mij hiermee helpen???

Groet,

John
 

geposted Sat 02 Jul 11 @ 2:37 pm
laat maar gevonden!!!
 

geposted Sat 02 Jul 11 @ 2:44 pm
Ik maak een screen van de settings, deze werken bij mij perfect, hoofdtelefoon aansluiten, de hoofdvolume van je deck die je wilt voorluisten op 0 zetten en je hoofdvolume aan zetten en met de cue knop naar de juiste deck draaien.

http://i53.tinypic.com/wbs2dt.jpg
 

geposted Sat 02 Jul 11 @ 4:27 pm
Master volume zit achter de controller!
 

geposted Sat 02 Jul 11 @ 4:28 pm
de instellingen zoals jij ze gebruikt horen niet, tenzij je de koptelefoon in een andere geluidskaart stopt.

je gebruikt in jou setup twee verschillende geluidskaarten.
dit zou alleen werken als in de controller daadwerkelijk 2 losse geluidskaarten zitten in plaats van 1 met 4 kanalen. dit zou dan de eerste controller zijn die ik ken die dat heeft.
in de controllers zitten altijd geluidskaarten die meerkanaals zijn, 2 kanalen voor de speakers en 2 kanalen voor de koptelefoon.
de instelling moet dan ook zijn


waarbij achter 4.1 geluidskaart de drivernaam van de controller staat.

of



waarbij je de asio driver gebruikt op de asio4all site waarbij achter asio de asio driver komt te staan.

 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 4:24 am
Idd die eerste instelling werkt, als je wilt voorluisteren via koptelefoon gewoon je hoofd volume van dat deck uitzetten en je luistert hem voor.
werkt prima! thanks
 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 5:39 am
Ik heb ook de ALDI set gekocht en alles werkend gekregen. Zit alleen nog met een paar vragen. Op de controller zitten ook nog aansluitingen voor een balanced uitgang naar een pro-versterker en diverse tulp aansluitingen voor aansluiting op een versterker. Alls ik die tulp stekkers aansluit naar het mengpaneel / versterker dan krijg ik geen signaal. Weet ook niet waar de knoppen links en rechts boven voor dienen.

Verder heb ik ook problemen met de hoofdtelefoon aansluiting aan de voorkant. Er zou een ingebouwde geluidskaart in de controller zitten (Dus luisteren zonder de PC moet kunnen maar ik hoor geen resultaat. Ook de stand van de knoppen aan de voorzijde heeft geen effect. Datzelfde geld ook voor de microfoon aansluiting. Die werkt ook niet.

 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 8:07 am
Hallo mede gebruikers van de Aldi DJ controllers, ik krijg geen geluid uit de tulp uitgangen : REC OUTPUT , MASTER OUTPUT en DJ BOOTH OUTPUT :-( Binnen Virtual DJ staan de instellingen denk ik correct:
Output : Headphones (plaatje van speaker en koptelefoon) -> Master First card , Headphones second card
Soundcard : 2 cards -> USB AUDIO MAIN en USB AUDIO PHONE

De DJ controller heeft dus begrijp ik 2 interne USB geluidskaarten , de ene voor de koptelefoon en de andere voor de output.
De koptelefoon werkt prima maar de andere krijg ik niet aan de gang... Heb ik een defecte dj controller of zie ik iets over het hoofd?
Wie o wie heeft er wel geluid over de REC OUTPUT , MASTER OUTPUT en DJ BOOTH gekregen?
 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 9:02 am
De knoppen links en rechts kom ik ook niet uit, meerdere malen aan gedraaid maar zou niet weten waar die voor dienen?
 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 9:11 am
boardmaniac wrote :
Hallo mede gebruikers van de Aldi DJ controllers, ik krijg geen geluid uit de tulp uitgangen : REC OUTPUT , MASTER OUTPUT en DJ BOOTH OUTPUT :-( Binnen Virtual DJ staan de instellingen denk ik correct:
Output : Headphones (plaatje van speaker en koptelefoon) -> Master First card , Headphones second card
Soundcard : 2 cards -> USB AUDIO MAIN en USB AUDIO PHONE

De DJ controller heeft dus begrijp ik 2 interne USB geluidskaarten , de ene voor de koptelefoon en de andere voor de output.
De koptelefoon werkt prima maar de andere krijg ik niet aan de gang... Heb ik een defecte dj controller of zie ik iets over het hoofd?
Wie o wie heeft er wel geluid over de REC OUTPUT , MASTER OUTPUT en DJ BOOTH gekregen?


ik zou toch even lezen wat hierboven staat, je moet dus NIET de 2 cards optie hebben, maar de 4.1 optie of de asio optie als je asio drivers gaat installeren
 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 9:14 am
@Waterreus, ik heb alle opties getest ook die ASIO driver etc etc. Dus daarom vraag ik nu hulp aan mensen die ook een Aldi DJ controller hebben en hun ervaringen te delen. Ik gok dat jij erg veel verstand hebt van Virtual DJ en hardware maar geen Aldi DJ controller in huis hebt?
Want de DJ Controller simuleert geen 4.1 kaart of iets dergelijks maar juist 2 stuks USB soundcards (één voor de headphones en 1 voor de output)

Kortom wie o wie heeft er geluid uit de achterzijde van de DJ controller gekregen via de master out etc??? Ik vermoed dat ik een defect heb op die poorten!
 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 9:58 am
pjbaxHome userMember since 2011
hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en heb ook bij de aldi de DJ controller gekocht.
Volgens mij is het exact dezelfde als de: DAP DS-MP-170.

Nu krijg ik er (eindelijik) geluid uit. Ik had echter wat problemen en hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

-Ik heb de USB kabel aangesloten op mijn PC
-Ik heb de instellingen ingesteld zoals hierboven beschreven staat, ik kan echterde optie:
"output: headphones ---> master uitgang 1/ headphones uitgang 2"
niet kiezen. Maar alleen master channel 1/2 en headphones 3/4 (of andersom)
- ik heb de ASIO4All driver gedownload en geinstalleerd

Nu krijg ik prima geluid uit mijn speakers die zijn aangesloten op mijn PC, maar ik kan niet voorbeluisteren op mijn koptelefoon.
Wie kan mij uitleggen hoe dat werkt???

Mijn andere vraag is wat uitgebreider.
Gisteren geprobeerd de DJ controller aan te sluiten op een versterker die op zijn beurt weer aangesloten is op speakers. De DJ controller stond aangesloten op een laptop met de usb aansluiting. Ik had via de achterkant een tulp aansluiting op de master output gezet en deze op de ingang van de versterker aangesloten. De versterker werkt, alleen kreeg ik het geluid hier niet uit... Wel kreeg ik hem via de koptelefoon uitgang, maar dat geluid was erg slecht.

Wie o wie weet wat ik fout heb gedaan?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Thanks alvast...
 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 10:01 am
pjbaxHome userMember since 2011
UPDATE:

ik heb de instellingen gebruikt die DJ Criticalcontrol heeft gepost gebruikt en het werkt!!!!

THANKS!!!

En inderdaad de knopjes aan de voorkant gebruiken om voor te beluisteren...

;-)

Nu alleen nog weten hoe het werkt met het aansluiiten op een versterker. Ander wordt het een hoop sjouwen naar een feestje....
 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 10:05 am
Ik zou die Asio driver niet gebruiken , de gewone windows driver voor het usb soubd device werkt correct. Probeer mijn bovengenoemde instellingen eens en vervang de USB main output eens door je interne geluidkaart.

Dan heb je op de dj controller een goed headphone geluid om voor te luisteren en via de output van je geluidskaart stuur je de versterker aan. Maar volgens moet alles via de dj controller kunnen dus mensen reageren! Ik zal de weerstand eens meten op de tulp aansluitingen, misschien zijn ze niet eens aangesloten :-( Anders breng ik het ding maandag terug
 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 10:10 am
Ediu33LE userMember since 2011
Hi people,

Ik heb dus ook de Aldi versie aangeschaft, echter werkt ie niet!

Ik heb inmiddels de software via deze site al geupdated, maar hij geeft bij het opstarten nog steeds hetzelfde probleem weer:
"The controller has not been detected. Please plug in the controller and start VDJ again."

De controller is aangesloten en bij mijn apparaatbeheer, onder "besturing voor geluid, video en spelletjes" worden de USB AUDIO MAIN en USB AUDIO PHONE gewoon weergegeven en werken zij correct. Of ik nou de USB voeding selecteer op de controller of de netwerk voeding, het maakt geen verschil. Het power lampje op het apparaat brandt wel en dus is er daar niets mis mee.

De controller heeft het wel gedaan op een demo versie. Weet niet meer precies welke exacte demo versie dat was...

Iemand enig idee????
 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 10:30 am
Alles volgens de instellingen gedaan die hierboven staan, en ik heb helemaal geen problemen, alles via de laptop (usb) werkt perfect, prima geluid, prima mixen, leuk ding voor beginners, en op feestjes, ik heb er niks op aan te merken, alleen dat de scratch beetje hapert, maar voorderest prima ding!
 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 11:12 am
Hallo, ik heb nu alles werkende en kan voorluisteren inmiddels,

maar ik wou de controller op mn stereo set aansluiten en heb dat geprobeerd via line in en die andere uitgangen maar krijg geen geluid op mn stereo, iemand enig idee hoe ik dat wel voor elkaar krijg?
 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 12:11 pm
20%