Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: de grote aldi aanbieding dj controller - Page: 4

Dieser Teil des Themas ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten

Mensen , ik lees dat bijna niemand , behalve DJCriticalControl de output aan de achterzijde aan de praat krijgt. Ik heb ALLE mogelijk settings getest maar geen enkel signaal komt er uit de tulp aansluitingen aan de achterzijde. Ik ga maandag die supportdesk bellen want er klopt iets niet , wordt vervolgd!
@DJCriticalControl , welke van de tulp aansluitingen aan de achterkant gebruik jij richting je versterker??? MAIN , DJ BOOTH of REC of die dikke aansluitingen die ze vaak voor professionele microfoons etc gebruiken?
 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 12:41 pm
Zaterdag 2 juli de Dj Controller gekocht, werkt prima, alleen voorafluisteren en de microfoon krijg ik niet aan de praat, iemand?
 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 12:46 pm
Ik heb de output aan de praat en de rec ook , instellingen zijn 4.1 kaart en dan speakers usb audio main :) alleen dan werkt je hoofdtelefoon niet meer hij pakt dan voor voorluisteren gewoon je master :(.
 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 1:18 pm
Gerben046 wrote :
....en heb dat geprobeerd via line in en die andere uitgangen ....


Da's een INgang, daar komt geen geluid UIT......
 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 1:19 pm
op welke asio drivers zou deze *dj controller* moeten werken ?
 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 1:35 pm
Martin FourS wrote :
..... dan zou je ASIO4ALL nog kunnen proberen......

Staat in dit topic. Een draaitafel is zo'n ding waar je van die zwarte ronde plastic dingen op moet leggen......
 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 2:02 pm
als ik asio4all selecteer zegt die ''error in the asio sound drivers: not enough channels'' en dan klik ik op ok en dan zegt die ''your soundcard is probably not connected or the settings are incorrect.''
 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 2:14 pm
Ik heb alle instellingen geprobeerd zoals die op dit forum beschreven zijn maar krijg het voorluisteren niet voor elkaar,
 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 3:29 pm
@gerben , letop met het voorluisteren dat er op de controller op de voorkant vlak naast je koptelefoon aansluiting 2 draaiknoppen zitten. Duurde bij mij even voordat ik deze gevonden had , draai daar eens aan!
 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 4:03 pm
Ediu33LE userMember since 2011
Bij de volledige versie van VDJ kan je in config de geavanceerde geluidsintellingen instellen.
Om de tulp uitgangen te gebruiken moet je de Master output instellen op: USB AUDIO MAIN
Om je koptelefoon over de controller te horen moet je je koptelefoon instellen op: USB AUDIO PHONE
Met deze instelling gebruikt ie de geluidskaart in de controller voor zowel de master output als voor je koptelefoon.

Je master via de controller raad ik persoonlijk echter niet aan. Als je een goede geluidskaart (en dan geen gaming geluidskaart, maar meer richting de producer geluidskaart) hebt, dan kan je beter die voor je master gebruiken. Dit voorkomt het vertraagde en stotterende afspelen op sommige momenten.

Echter het leuke is: die geavanceerde geluidsintellingen zitten er bij de LE niet op!!! Niet bij die van mij in ieder geval!
Oftewel, om de controller optimaal te gebruiken, zul je de volledige software moeten aanschaffen...

Correct me if I'm wrong...
 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 4:23 pm
@Iedereen , zo ben al een weekendje aan het stoeien. Er zitten dus 2 USB geluidskaarten in dit ding beide geluidskaarten zijn stereo dus 2 kanaals. Instellen op 4.1 heeft geen nut ; je krijgt er geen 5 kanalen bij , het blijft stereo! Mijn 2e geluidskaart blijkt waarschijnlijk defect te zijn , de USB audio main.

Hoe kun je nu alles testen buiten Virtual DJ om? Ga naar je configuratiescherm en dan geluid (onder vista) Daar zie je bij afspelen waarschijn 3 geluidskaarten ; je interne pc / laptop kaart , de USB main audio en de USB headphones kaart. Klik de USB headphones aan en kies voor eigenschappen , selecteer nu de laatste tab "Geavanceerd" , klik daarna op testen. Er speelt nu een geluid via je koptelefoon aangesloten op de dj controller. Ok deze werkt , of staat je koptelefoon dicht? check de 2 volume knoppen net naast je koptelefoon aansluiting...
Nu gaan we de uitgang testen naar je versterker: Klik de USB main aan en kies voor eigenschappen , selecteer nu de laatste tab "Geavanceerd" , klik daarna op testen. Er speelt nu een geluid via je tulp aansluitingen op de achterzijde "REC / DJ / MAIN" van de dj controller. Bij mij hoor ik niks nada noppes op geen enkele uitgang , uiteraard heb ik mijn versterker getest en de geselecteerde ingang...

Wie kan deze testen ook uitvoeren en op dit forum het resultaat posten?
 

geposted Sun 03 Jul 11 @ 4:26 pm
gerben3Home userMember since 2011
[@gerben , letop met het voorluisteren dat er op de controller op de voorkant vlak naast je koptelefoon aansluiting 2 draaiknoppen zitten. Duurde bij mij even voordat ik deze gevonden had , draai daar eens aan!]


dat heb ik geprobeerd (er zitten er twee maar ik hoor geen effect.) Heb ook zitten lezen in de uitgebreide software beschrijving op deze site en ben met de vorige schrijver dat er een hoop functies in de pro uitvoering zitten die niet in de LE uitvoering zitten. (Waaronder de configuratue van de extra uitgangen.) Maar je kunt vootr dit geld en de doelgroep ook niet alles verwachten.

Allen dat voorluistenren zou ik nog wel graag actief willen hebben. Voor de rest ben ik erg tevreden met deze controller. Ik ben ook niet provessioneel bezig maar vind het wel leuk om op feestjes muziek te draaien en dat gaat prima hiermee. Wel ben ik nog op zoek naar het maken van een playlist maar weet niet of dat dit gaat met deze LE versie. Volgends mij heb je dan de basic of fulll versie van Virtual DJ nodig.
 

geposted Mon 04 Jul 11 @ 1:31 am
Mensen,

Ik heb de oplossing voor het probleem (met m'n laptop) dat ik eerder beschreef gevonden:
"The controller has not been detected. Please plug in the controller and start VDJ again."

Blijkt dat er een conflict is met de driver van m'n draadloze logitech muis die ook standaard windows drivers gebruikt net als de DJ controller. Dit zorgt voor problemen. Bij verwijderen van usb-ontvanger voor muis en switchen van usb poorten doet de controller het weer, daarna kan de muis ook weer terug en is er geen probleem. Na een herstart komt het probleem weer terug en kan ik opnieuw alles loshalen en weer inprikken.

Op m'n desktop waar ik dit specifieke probleem niet heb, loop ik tegen andere probleempjes aan. Als de jog-wheel maar iets beweegt stopt de muziek met spelen (scratchen kan nog wel, maar afspelen gaat niet verder). Na paar keer herstarten (soms met directX sound driver error) werkt het wel weer normaal (scratchen en gelijk doorspelen). Kortom, teveel probleempjes en onvoorspelbaar gedrag: ik ga 'm terugbrengen. Het is me overigens wel gelukt om alles zo in te stellen dat ik kan voorluisteren etc.

Zou iemand mij aub een tip willen geven voor een andere Dj controller (met eigen drivers, geen standaard windows) met budget tot 300 eu (beginner). VDJ/Traktor maakt met niet uit.





 

geposted Mon 04 Jul 11 @ 3:13 am
boardmaniac wrote :
@Waterreus, ik heb alle opties getest ook die ASIO driver etc etc. Dus daarom vraag ik nu hulp aan mensen die ook een Aldi DJ controller hebben en hun ervaringen te delen. Ik gok dat jij erg veel verstand hebt van Virtual DJ en hardware maar geen Aldi DJ controller in huis hebt?
Want de DJ Controller simuleert geen 4.1 kaart of iets dergelijks maar juist 2 stuks USB soundcards (één voor de headphones en 1 voor de output)

Kortom wie o wie heeft er geluid uit de achterzijde van de DJ controller gekregen via de master out etc??? Ik vermoed dat ik een defect heb op die poorten!


klopt, ik heb al een hoop controllers voorbij zien komen en dit zou dan de eerste zijn die echt 2 aparte geluidsaarten heeft in plaats van 1 met meer kanalen.

boardmaniac wrote :
Ik zou die Asio driver niet gebruiken , de gewone windows driver voor het usb soubd device werkt correct. Probeer mijn bovengenoemde instellingen eens en vervang de USB main output eens door je interne geluidkaart.


als de controller werkt op de asio drivers is dat in princiepe wel beter, asio zorgt voor een veel lagere latency waardoor de knoppen sneller reageren op de software en je minder kans hebt op krakend geluid. de geluidskaart moet wel asio ondersteunen.
http://www.asio4all.com/


jaronaz wrote :
Mensen,


Zou iemand mij aub een tip willen geven voor een andere Dj controller (met eigen drivers, geen standaard windows) met budget tot 300 eu (beginner). VDJ/Traktor maakt met niet uit.


dat is een wat aparte stelling, meestal kies je eerst de software en ga je daarna kijken wat erop werkt. de meeste controllers werken op alle software, soms moet je ze alleen zelf mappen, dus een knop toewijzen aan de softwarefunctie.
zoald staat in dit topic
http://www.virtualdj.com/forums/138774/Dutch_Forum/_______NIEUWE_GEBRUIKERS_LEES_DIT_EERST________.html

kunnen we je niet adviseren wat je moet aanschaffen, ieder zijn budget en ieder zijn keus, zie hier maar in dit topic hoeveel mensen voor een knaak op de eerste rij willen zitten en welke problemen ze hebben. dat je een apparaat wil met eigen drivers is naar mijn idee wel een goede keus. als je nog steeds goedkoop uit wilt zijn is hercules misschien wat voor je.
 

geposted Mon 04 Jul 11 @ 3:28 am
gerben3Home userMember since 2011
[Het is me overigens wel gelukt om alles zo in te stellen dat ik kan voorluisteren etc.]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen.

Heb je op de laptop ook al een andere muis geprobeerd. Ik gebruik ook een logitec draadloze muis en heb geen problemen. (Misschien een andere IRQ instellen. )

Waarom wil je de tulp stekkers gebruiken? je hebt toch de PC nodig om de controller te besturen en dan gebruik je een kabel met tulp stekkers naar de versterker en naar de hoofdtelefoon uitgang van je laptop / PC. Dan werkt het ook.
 

geposted Mon 04 Jul 11 @ 3:38 am
:-) :-) :-) HIJ DOET HET! Iedereen bedankt in dit topic voor het mee denken en delen van jullie ervaringen. Ik merk wel dat er een hoop gebruikers zijn die het ding (net zoals ik) meer als een impuls aankoop bij de aldi hebben gekocht en 0,0 verstand van DJ mengpanelen etc hebben. Mijn voordel is dan weer dat ik al 10 jaar in de ICT werk als systeembeheerder en dus het software en instellingen gedeelte op de computer wel erg goed begrijp...
Om te beginnen heeft de controller heeft wel erg veel knopjes , en de chinezen hebben de controller niet ingepakt met de draaiknopjes en schakelaars in de juiste stand. Bij mij was alles uiteindelijk te danken aan een paar stomme knopjes grrr. Het volume van het voorluisteren stond dicht (draaiknop net naast de koptelefoon jack) , de lage , midden en hoge tonen stonden dicht waardoor het geluid na een aantal seconden niet meer hoorbaar was. Maar de grootste rotstreek was een mini schakelaartje op de achterkant met de keuze PC / Line!!! Toen ik deze op PC schakelde had ik via de achterzijde op "master out" en de andere tulp aansluitingen geluid naar de versterker :-) YES!!!

Een antwoord op de vraag waarom ik niet het geluid via de geluidskaart van de laptop naar de vesterker stuur is simpel , alles behoord gewoon te werken als in een nieuw ding koop. En mijn laptop geluidskaart is nog vele malen slechter als de soundcard in de DJ console...

En ja , er zitten 2 geluidskaarten in de ALdi DJ controller, iig ziet windows 2 apparte USB soundcards : USB main en USB phone. Of het 1 soundcard is die softwarematige als 2 wordt gezien kan ook maar je moet het in virtual dj als 2 apparte geluidskaarten zien en behandelen, dan komt het goed! Ik heb verder geen klachten over het geluid of performance met afspelen / scratchen , maar mijn laptop loopt ook lekker en zorg altijd dat er geen onnodige programma's en services draaien op de achtergrond... Zet ook geen nieuw OS zoals Windows 7 op een 5 jaar oude laptop , dit vreet je performance.

Ik heb de tijdelijke update naar Pro geselecteerd en kan 20 dagen testen met de pro versie.
 

geposted Mon 04 Jul 11 @ 4:00 am
@Jeronaz , je usb poort kan te weinig voeding leveren voor je draadloze bleutooth ontvanger en je dj station. Sluit je dj station aan via de adapter en pas de switch aan de achterzijde aan naar adaptor anders haalt ie nog de stroom uit de usb.
Driver conflicten met de muis lijkt me sterk , maar goed download eens op de logitech site de laatste drivers voor je muis , of plug deze muis eens op je pc. Heb je daar hetzelfde probleem, ik gok van niet!
Wat ze hier al zeggen , je koopt geen dj console op basis van de drivers... Ook een console met eigen drivers kan zeker conflicten geven , sterker nog de standaard windows drivers zijn geschreven door microsoft en die hebben meestal de beste en stabielste drivers!
 

geposted Mon 04 Jul 11 @ 4:05 am
Tx allemaal voor de reacties.

@gerben:
Het voorluisteren had te maken met juiste config (2 soundcards, 1 op usb phone en de andere op m'n pc-speakers). Dan in VDJ op het PF knopje klikken van de deck die je wilt voorluisteren, beetje klooien met knoppen naast headphone ingang en dan werkt het wel aardig.
 

geposted Mon 04 Jul 11 @ 4:35 am
gerben3Home userMember since 2011
:-) :-) :-) HIJ DOET HET! - BOARDMANIAC


Zou je nog eens precies jouw instellingen kunnen beschrijven (Eventueel met foto,s - plaatjes) want dan moet het bij mij (en andere uiteindelijk) ook allemaal gaan werken. Alvast hartelijk dank
 

geposted Mon 04 Jul 11 @ 4:37 am
ik heb hem inmiddels net als boardmaniac het apparaatje vanmorgen werkende gekregen.

- op de achterkant van de controller heb ik de tulpstekkertjes in de uitgang REC zitten en het schuifje ernaast op pc staan
- die tulpstekkertjes zitten aan de andere kant in mn stereosetje en nu heb ik geluid op mn boxen en ik kan voorluisteren

virtual dj instellingen:

- Inputs: None

- Outputs: Master: First card / Headphones: second card

Sound card: 2 Cards en dan Luidsprekers (USB audio main), en Luidsprekers (USB audio phone)

Op deze manier werkt dus de rec uitgang aan de achterkant, alleen vind ik het geluid niet super en als ik voorluister loopt het geluid van de koptelefoon voor of achter het geluid uit de boxen

Iemand enig idee hoe dat nog beter kan?
 

geposted Mon 04 Jul 11 @ 11:50 am
27%