Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: de grote aldi aanbieding dj controller - Page: 5

Dieser Teil des Themas ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten

@Gerben , als je dit forum doorleest kom je de instellingen vanzelf tegen en bovenstaande post beschrijft het nogmaals correct. Waar loop je op stuk?
 

geposted Mon 04 Jul 11 @ 1:05 pm
Beste mensen,

Afgelopen weekend ook een DJ Controller aangeschaft! Leuk ding, kan er al goed mee overweg. Maar ook ik heb een probleem met het voorluisteren. Ik heb alle raad in dit topic opgevolgt, maar nog altijd de oplossing niet gevonden. Wat me opvalt is dat ik in mijn Virtual DJ config bij Sound Card alleen voor de optie Simple kan kiezen. Ik vermoed dat hier ergens de fout zit.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Steven
 

geposted Mon 04 Jul 11 @ 1:35 pm
Met deze settings heb ik het werkend gekregen.

Outputs : Master : first card / headphones Second card

Sound card: 2 cards Luidsprekers (Realtek high defination Audio) Intern kaart laptop. Als je USB Main selecteert kan het volgens mij via de TULP aan de achterzijde (Schakelaar op PC)
Luidsprekers (USB AUdio Phone)


Het geluid loopt dus nu via de geluidskaart van de laptop. Daar hoor ik het via de speakers of via mijn versterker als ik in de hoofdtelefoon aansluiting een stekker stop met tulp stekkers naar mijn mengpaneel/versterker.

Voorluisteren kan ik al ik een hoofstelefoon gebruik en op het andere deck een nummer opstart en met de pfl toets op VDJ druk. Dit geeft een uitstekend geluid op mijn Philips in ear dopjes.

Heb ook nog geprobeerd met de tulp stekker aan de achterzijde. Dit werk wel maar kan dan niet goed voorluisteren. Voor mij werkt de eerste manier goed dus ben tevreden.

Op naar het eerste feestje.
 

geposted Mon 04 Jul 11 @ 4:45 pm
Vanwege de klachten over de duidelijkheid van de handleiding heb ik mijn dwangmatige google-zoektic meer weer eens de vrije loop gelaten.
Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij de Omnitronic TMC-2, welke een opvallende gelijkenis vertoond met de Aldi-controller. (De site van Omnitronic is trouwens een toonbeeld van wanprestatie van hun webdesigners, maar dat terzijde) Wat belangrijker is, is dat ze wel de handleiding van het ding hebben gepubliceerd. Helaas (pijnlijk) alleen verkrijgbaar in het Engels en Duits.
Mocht er iemand baat bij hebben, hij is >>HIER<< te vinden.

Oh ja: de winkel-adviesprijs van het ding is €169,-. Zuinig op zijn dus. (En wanneer gaat Aldi nu in zee met Denon....?)
 

geposted Mon 04 Jul 11 @ 5:37 pm
Ik heb blijkbaar voor niks een XLR - Jack converter besteld. Dacht dat ik deze mooi kon gebruiken om mijn boxjes aan te sluiten, maar nu zie ik dat een jack - 2x tulp converter handiger is. Dit ding krijg ik overigens niet eens aan de praat. Speakers op mijn Muse LT3 werkt overigens wel, maar ik weet niet waar ik de betere kwaliteit moet verwachten (mengpaneel of m'n externe geluidskaart).

Het omgaan met Virtual DJ lukt me inmiddels wel overigens. Voorluisteren e.d. vormt verder geen problemen. Ben nog een beetje onwennig, aangezien ik de helft met de muis doe en de rest met het mengpaneel, moet ik nog afleren... Het enige wat ik me nog afvraag is hoe ik mijn mixwerk kan opnemen op m'n laptop. Voor zover ik weet kan dit wel met VDJ, maar ik kan op het mengpaneel en in VDJ niks vinden eigenlijk. Iemand een idee?
 

geposted Tue 05 Jul 11 @ 10:56 am
JobbbHome userMember since 2011
Waterreus je had gezegd dat de geluids instellingen zo ingesteld moesten worden:

input:none
output: headphones ---> master uitgang 1/ headphones uitgang 2
soundcard: driver die bijgeleverd wordt ( op de site van koolsound staan geen drivers, mogelijk standaard windows driver)


maar met de output, moet je kiezen uit left of right channel.
Dus welke moet ik dan nemen?

En met de soundcard moet ik perse uit 3 mogelijk heden kiezen, welke zou ik dan moeten kiezen?

Met vriendelijke groeten,

job.
 

geposted Tue 05 Jul 11 @ 11:24 am
Wellicht een tip voor Windows 7 gebruikers:

Na standaard installatie vond ik het geluid via de Master en hoofdtelefoon uitgangen vervormd klinken, ook bij laag volume.
Ik ben eens gaan kijken naar de instellingen van de afspeelapparaten die bij de controller horen. Ik ben op een tabblad "Aangepast" een vinkje "Toonregeling" tegengekomen waarvan ik me afvroeg wat het was. Door dit vinkje weg te halen is het geluid minder hard maar wel stukken zuiverder. Dit was hier te vinden bij de eigenschappen van "USB AUDIO MAIN" en "USB AUDIO PHONES"

Aangezien ik dit maar op een enkele computer tegenkwam en heb veranderd weet ik niet of dit ook bij andere configuraties en Windows versies een beter resultaat geeft.
 

geposted Tue 05 Jul 11 @ 12:05 pm
Beste eigenaren van een aldi dj controller,
Net als de meeste van jullie, ben ik ook zaterdag naar de aldi geweest om een dj controller aan te schaffen,
er was er nog 1 over, maar hij was wel open gemaakt, ik had erin gekeken en het leek alsof alles erin zat....
tot dat ik thuis de controller uitpakte, geen installatie cd.... en ik weet niet of jullie windows 7 64bit meteen
de controller herkende, maar die van mijn niet. ik heb het hele internet al afgezocht naar de drivers, maar geen succes.
en het bedrijf unisupport is ook niet echt behulpzaam, ik weet wel bijna zeker dat er geen 1 meer over is in de winkels i de omgeving (Zaanstad)
iemand ideeën met waar ik de juiste drivers kan vinden?
 

geposted Tue 05 Jul 11 @ 12:35 pm
@SouthandNorth
De drivers werden hier in Windows 7 64bit wèl automatisch herkend (2 usb audio apparaten en een aantal usb HID apparaten), maar heb je de de Virtual DJ cd met serial ook niet? Dat gaat denk ik vervelender worden als je de controller wilt gaan gebruiken. Overigens weet ik niet of Windows bij mij de drivers al had of via updates heeft binnengehaald.
 

geposted Tue 05 Jul 11 @ 12:45 pm
Martin FourS bedankt voor de link naar de handleiding. De controller werkt goed alleen heeft iemand een idee hoe het zit met de microfoon ingang, ik krijg dit niet werkend.
 

geposted Wed 06 Jul 11 @ 1:45 am
gerben3Home userMember since 2011
Als je de CD met de kode niet meer hebt dan kun je het spul terugbrengen naar de Aldi. Als je dat niet wilt kun je misschien op de website van VDJ een andere versie van de software kopen?
 

geposted Wed 06 Jul 11 @ 2:15 am
Jobbb wrote :
Waterreus je had gezegd dat de geluids instellingen zo ingesteld moesten worden:

input:none
output: headphones ---> master uitgang 1/ headphones uitgang 2
soundcard: driver die bijgeleverd wordt ( op de site van koolsound staan geen drivers, mogelijk standaard windows driver)


maar met de output, moet je kiezen uit left of right channel.
Dus welke moet ik dan nemen?

En met de soundcard moet ik perse uit 3 mogelijk heden kiezen, welke zou ik dan moeten kiezen?

Met vriendelijke groeten,

job.


de controller blijkt 2 losse geluidskaarten hebben, de instellingen staan in de handleiding die martin met veel moeite heeft gevonden, lees die eens door ( zie een paar reacties hoger)
 

geposted Wed 06 Jul 11 @ 4:01 am
tejjePRO InfinityMember since 2011
Hallo, ik ben hartstikke nieuw hier en heb ook de ALDI controller aangeschaft. Toevallig was ik al een tijdje aan het stoeien met VirtualDJ (Home Free version 7.04b onder Windows 7 (64bits)) omdat deze ook ondersteuning voor FLAC biedt. Ik heb de controller na wat puzzelen goed werkend gekregen maar heb uiteindelijk toch weer de Free version opgebracht. Reden: de Aldi aanbieding bevat versie 6 van VirtualDJ en die ondersteunt geen FLAC en de optie voor 20 dagen gebruik van de PRO-versie functioneert niet. Ik had gehoopt dat ik zou kunnen upgraden naar een LE-versie 7 die dit wel ondersteunt. Maar helaas die optie heb ik niet kunnen vinden. Toen het alternatief van 20 dagen de PRO-versie gebruiken aangevinkt. Dit heeft geen enkel resultaat gehad. De software geeft aan dat de optie geactiveerd is en dat is het dan. Er gebeurt niets waarop ik heb besloten om de LE-versie te verwijderen en terug te gaan naar de home-versie. Jammer dat ik om de 10 minuten opnieuw VDJ moet herstarten. Maar ik blijf enthousiast en hoopvol dat het ooit gaat werken.
Mijn vragen:
1e vraag: is het mogelijk om te upgraden naar een VirtualDJ LE versie die wel FLAC ondersteunt?
2e vraag: waarom functioneert de optie 20 dagen trial PRO-versie niet?
3e vraag: als ik upgrade naar de PRO-versie welke versie wordt dan geleverd; de laatst uitgebrachte versie 7.04b PRO met alle beschikbare opties
4e vraag: als ik een upgrade naar de PRO-versie aanvraag (de betaling uitvoer) hoe lang duurt het dan dat deze beschibaar komt; ik lees in het forum dat dat zomaar een paar weken kan duren
5e vraag: als Atomix een nieuwe versie uitbrengt bijv versie 8 heb je dan als gebruiker van de PRO-versie het recht om deze te installeren of moet er steeds betaald worden voor gebruik van nieuw uitgekomen "major releases".

Heel verhaal dat wel maar ik hoop dat deze simpel te beantwoorden zijn. Heb op het forum rondgekeken en gezocht maar deze antwoorden slechts gedeeltelijk kunnen terugvinden.


 

geposted Fri 08 Jul 11 @ 11:47 am
Hoi,

dan heb je echt niet goed gezocht.... Weliswaar niet alle vragen zijn hier al gesteld, maar zeker de laatste wel.
Op volgorde:

1- VDJ werkt met de decoders die in Windows zijn geïnstalleerd. Nu ka het zijn dat je LE-versie idd niet kan worden verteld welke decoder te gebruiken. Het klopt dat vóór versie 7 standaard FLAC niet werd ondersteund. Echter: In de Pro-versie van V6 kun je in Config/Codecs aangeven welke codec gebruikt kan worden om FLAC te ondersteunen. Hoe je dat moet doen staat in de handleiding. Dat gaat me te ver om dat hier uit te leggen. Kun je in jouw LE-versie niet bij de tab Codec, dan kan ik je alleen aanraden je muziek te converteren naar een minder exotisch formaat. FLAC is toch geen heilig huisje, neem ik aan?

2- Geen idee. Je bent de eerste die dit hier meldt. Je kunt het vragen aan de bobo's van Atomix via de knop Support/Help hier rechts bovenaan. Daar een ticket aanmaken.

3- Altijd de laatste versie.

4- Ik heb nog nergens gelezen dat het weken duurt. CreditCard gaat het snelst. Je kunt dan vrijwel direct downloaden. De langzaamste optie is per bankbetaling buitenland. Normaal gesproken staat er 5 werkdagen voor bij de andere opties. (Zoals PayPal)

5- Sterk marketingpunt van Atomix: Lifetime updates. Daar betaal je 1 x voor (bij aanschaf inbegrepen ;) )
 

geposted Fri 08 Jul 11 @ 7:01 pm
Hallo Dj's
ook ik heb een controller gekocht bij de aldi.
alles ok .behalve!!!!!!1
Idd het voorluisteren.
kan je de decks apart beluisteren zo ja hoe!!!!!!
alvast bedankt
 

geposted Mon 11 Jul 11 @ 5:14 am
JivajoHome userMember since 2011
Wat is de zoekfunctie toch een uitvinding dames en heren!

Helaas blijkt deze feature toch echt underrated...
 

geposted Mon 11 Jul 11 @ 6:30 am
@Yoda: Startpost van het NL-forum niet gelezen? Zou je toch eens moeten doen. Je doet nu zo'n beetje alles fout wat je fout kunt doen.
Begin eens je VDJ te registreren.
Lees verder dit topic eens door vanaf het begin. Er is pas een keertje of 8 verteld hoe je moet voorbeluisteren. Ik ga daar geen 9e keer bij zetten.
 

geposted Mon 11 Jul 11 @ 6:46 am
Er is nu al heel veel uitleg gegeven over hoe voor te luisteren op de DJ-controller. Ik denk dat dat nu ook wel bij iedereen lukt ik vraag me alleen nogsteeds af hoe ik de DJ-controller op een goede manier kan aansluiten op mijn versterker of mengpaneel. Graag hulp.
Dus.. Welke uitgangen moet ik pakken naar mijn versterker en/of mengpaneel??

Voor de mensen die nog lopen te puzzelen over de instellingen...

Mijn instellingen, die nu goed werken, zijn:

Inputs: None

Outputs: (Headphones) Master: Front output/ Headphones: Rear output

Sound card: (4.1 card) Conexant HD Audio output

Alvast bedankt!!
 

geposted Tue 12 Jul 11 @ 3:13 am
op de achterkant zitten 3 uitgangen, een master een rec en een booth uitgang, de master out is om naar een versterker te sturen, de booth kan je ook gebruiken
 

geposted Tue 12 Jul 11 @ 4:55 am
ik heb um terug gebracht, functioneerde lang niet zoals het hoorde
 

geposted Tue 12 Jul 11 @ 5:17 am
33%