Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Numark NDX400 Tabletop Scratch MP3/CD Player With USB - Page: 1

Dieser Teil des Themas ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten

dbaereaPRO InfinityMember since 2009
hey,

ik ben op zoek gegaan naar een goede CD speler om mijn skills te verbeteren.
Ik kwam na vele de NDX400 Tabletop Scratch MP3/CD Player With USB van Numark tegen.
Mijn vraag is, weet iemand of dit degelijk matriaal is voor de prijs die ze ervoor vragen?
En ik vraag me ook af of de BPM op het display staat als men een cd laadt...

Kent er iemand meer over dit product?
Bedankt!

A.
 

geposted Sun 23 May 10 @ 2:04 pm
ffies googelen en je bent een hoop wijzer:
http://www.numark.com/ndx400
Plaatje vergroten en je ziet duidelijk dat de BPM's worden aangegeven in de display. Puntje is dat alleen bij het pitchen van het nummer de BPM's belangrijk zijn. Vooraf zou dat dus al op het hoesje van je CD moeten staan. (Beetje zinloos om door een bak CD's te gaan om iets te vinden dat past in je mix)
Ik vind Numark redelijk waar naar het geld. Sommige zaken zijn ronduit bagger (kost ook geen drol), maar de meeste producten doen wat ze moeten doen. Niet nieuw, maar altijd belangrijk: Probeer het product van je keuze uit in de winkel waar je ze aan wil schaffen. Werkt meestal erg verhelderend....
 

geposted Sun 23 May 10 @ 2:40 pm
dbaereaPRO InfinityMember since 2009
Ik heb al zeer veel op google gezocht, maar op de afbeeldingen staat er boven x van auto bpm? Dank u voor uw hulp.. Het is gewoon zo een klein ding, maar ik vond het redelijk cruciaal. Ik ging hem online kopen, maar misschien is het een beter idee om dat niet te doen. Dank u voor uw tips!

A.
 

geposted Mon 24 May 10 @ 3:45 am
de ndx400 wordt niet ondersteund door vdj, je zal hem zelf moeten mappen
 

geposted Mon 24 May 10 @ 12:52 pm
dbaerea wrote :
Ik heb al zeer veel op google gezocht, maar op de afbeeldingen staat er boven x van auto bpm?

Deze zin snap ik niet. Op de afbeelding waar ik naar gelinkt heb, staat op de display idd "AutoBPM" met daaronder een getal: 126. Daaruit maak ik op dat de NDX400 keurig de BPM's voor je scant als het nummer loopt. Ik kon (nog) geen handleiding vinden (of heb er niet goed naar gezocht...)

In het algemeen: Google is 1, maar vrijwel elke fabrikant heeft een website waar je de info vanaf kunt halen. In dit geval was Numark.com dus de aangewezen plaats.
 

geposted Tue 25 May 10 @ 6:38 am
dbaereaPRO InfinityMember since 2009
Ik dacht dat auto BPM iets was om tijdens de set een algemene BPM in te schakelen. Zo moet men niet de hele tijd de pitch gaan veranderen. Ik heb ook de manual bekeken, (en zelfs een bericht gestuurd naar numark), maar daar staat het niet goed uitgelegd.
toch hartelijk dank voor de hulp!

 

geposted Tue 25 May 10 @ 8:52 am
ik zie trouwens nu net dat deze speler helemaal geen usb aansluiting heeft, hij zal dus nooit kunnen werken met vdj,logisch dat hij niet gemapt is.
 

geposted Tue 25 May 10 @ 9:16 am
@dbaerea Er zijn 2 soorten BPM-counters: De eerste geeft de BPM's weer nadat je op de maat een toets meetikt (meestal Tap). Die zit er niet op (dacht ik) De tweede optie (en dat geldt volgens mij voor dit apparaat) analyseert de muziek en geeft dan op het display de BPM's weer naar zijn eigen beste weten. Tegenwoordig gelukkig meer gemeengoed op de duurdere spelers. De mogelijkheid zoals jij hem aangeeft ben ik nog nooit tegengekomen en bestaat volgens mij (gelukkig) ook niet. Ik zou er het nut niet van inzien.

@s.waterreus: Uit zijn post heb ik sowieso nooit begrepen dat dit de bedoeling was. Vandaar dat ik daar steeds omheen ben gegaan.
 

geposted Tue 25 May 10 @ 12:01 pm
[quote=Martin FourS

Uit zijn post heb ik sowieso nooit begrepen dat dit de bedoeling was. Vandaar dat ik daar steeds omheen ben gegaan.[/quote]

als men dit soort vragen stelt op dit forum, ga ik er gemakshalve vanuit dat je het altijd wilt gebruiken in combinatie met vdj, anders kan je net zo goed op het numark forum gaan zitten :)

 

geposted Tue 25 May 10 @ 2:04 pm
Dat kon hij niet vinden..... :D
Daarnaast: Ben een jaar of 2 actief geweest op het Numark Forum, maar dat heeft Numark vakkundig de kop omgedraaid. (Heb een D2 Director, is na 1,5 jaar al uit productie gegaan en opgevolgd door de DDS80, maar wel met de belofte dat er updates zouden komen. Hebben ze niet waargemaakt, en om gezeik te voorkomen hebben ze in mijn optiek maar voor de grove manier gekozen: Forum exit)
 

geposted Tue 25 May 10 @ 4:39 pm
dat is ook meteen een beetje het probleem met numark producten, ze komen regelmatig op de markt met producten die softwarematig nog wat bijgespijkerd moeten worden, vervolgens gebeurd er niets. was met de ns7 ook al zo.
 

geposted Wed 26 May 10 @ 2:36 am
Beste,

Ik heb ook nog een vraag over de ndx400,
ik ben van plan hem aan te schaffen maar weet niet of de knoppen allemaal goed werken.
En ik heb nu een hercules dj controller mk4: http://www.hercules.com/nl/DJ-Muziek/bdd/p/125/dj-console-mk4/
Kan ik de ndx400 hierop aansluiten via de inputs, en kan ik dan via dat mengpaneel vdj gebruiken?

MVG
 

geposted Sun 12 Dec 10 @ 9:21 am
Het antwoord staat op de pagina waar je naar hebt gelinkt:

2 stereoingangen
- 2 x 2 tulpingangen voor het opnemen van externe bronnen in uw mix
- Ingangen zijn compatibel met:
- phono (draaitafels)
- consumentenproducten (-10 dBv) (bijv. MP3-spelers)
- professionele producten (+4 dBu) (bijv. studioapparatuur en cd-spelers)
- producten met hoge uitgang (+8 dBu) (bijv. Pioneer CDJ-spelers)

De rest van het antwoord (voor wat betreft de CD-speler en VDJ) staat ergens hierboven:
s.waterreus wrote :
ik zie trouwens nu net dat deze speler helemaal geen usb aansluiting heeft, hij zal dus nooit kunnen werken met vdj,

 

geposted Sun 12 Dec 10 @ 3:35 pm
Maar kan ik Dan niet via myn Hercules mk4 mengpaneel gebruik maken via vdj?
 

geposted Mon 13 Dec 10 @ 8:25 am
je vraag was of alle knoppen goed werkten, geen enkele knop werk omdat het geen midi apparaat is.

met een ouderwetse typmachine kan je ook geen word documenten maken. ping!!!



copyright BOB
 

geposted Mon 13 Dec 10 @ 8:57 am
Zie,

ik bedoel of de knoppen gemakkelijk zyn om op te klikken, dat je snel kan werken, ik heb eens met een mengpaneel gewerkt waar de knoppen vaak niet indrukte, kbedoel of dat als je op de knop drukt, het mengpaneel meteen reageert.
 

geposted Mon 13 Dec 10 @ 9:19 am
DJ VINCC wrote :
Beste,

Ik heb ook nog een vraag over de ndx400,
ik ben van plan hem aan te schaffen maar weet niet of de knoppen allemaal goed werken.
MVG


Als je de reactietijd van de knoppen bedoelt van de MK4, begin je je vraag toch niet goed......

DJ VINCC wrote :
En ik heb nu een hercules dj controller mk4: http://www.hercules.com/nl/DJ-Muziek/bdd/p/125/dj-console-mk4/
Kan ik de ndx400 hierop aansluiten via de inputs, en kan ik dan via dat mengpaneel vdj gebruiken?


En daar heb ik je eigen link voor gebruikt.
Aangezien je VDJ LE gaat krijgen bij de MK4, mag je redelijkerwijs aannemen dat de MK4 samenwerkt met VDJ. Je CD-speler zal alleen niet te koppelen zijn aan VDJ. (Ja, wel met de Pro-versie, maar alleen het geluid. VDJ zal je niet kunnen bedienen)

Voor wat betreft de reactietijd: Dat hangt helemaal af van je PC. Een PC vol met bagger, onnodige software en alles actief wat je aan boord hebt, kan traag reageren op een USB-apparaat.

Typ duidelijk, lees je eigen bericht voordat je op Save klikt en vraag je af of een ander het net zo leest als dat je het bedoelt. Duidelijke vragen leveren duidelijke antwoorden op.
 

geposted Mon 13 Dec 10 @ 11:40 am
Dus als ik op play druk op de ndx400, zal myn pc niet reageren.
Maar ik bedoel met die knoppen, of ze gemakkelijk te tikken zyn, dat je niet teveel moet w8en en dat de knoppen er niet uitsteken. Want by de mk4 reageert hy sims niet omdat ik daar moet doordrukken en ik heb de pro versie van vdj.
En dit is mss niet zo duidelyk ma da komt omdak dees allemaal me mn iPod doe,mn pc is afgepakt. Myn exscuses hiervoor.
 

geposted Mon 13 Dec 10 @ 12:59 pm
Nogmaals: Nee, de MK4 reageert niet als je op een knop van de CD-speler drukt. Maar dat doet geen enkele controller.
Je basiskennis is er niet. Je gebruikt termen door elkaar en dat heeft niets met je iPod te maken.
De CD-speler is een CD-speler. Meer niet. Je kunt het ding niet als bediening gebruiken. Je mengtafel is een controller (de MK4) Die kun je koppelen aan je PC en daarmee een stuk van VDJ bedienen.
Kijk eens op de uitleg van VDJ zelf: Bovenaan de pagina is een knop "Products". Als je daarop klikt, zie je "Hardware". Hier staan alle apparaten die zeker met VDJ werken.
 

geposted Mon 13 Dec 10 @ 1:30 pm
Jij begrypt deel mn vraag niet.
punt 1: mijn controller(mk4) werkt wel met vdj.
punt 2: mijn eerste vraag die ik wou wete is of de knoppe gemakkelijk te tikke zijn, mijn mk4 controller de knoppe daarvan zijn niet gemakkelijk, soms reageert mn mengpaneel niet.

en het is ook de bedoeling dat je bijleert van forums en filmpjes, dus is het wreed normaal dat ik dit vraag e!
 

geposted Tue 14 Dec 10 @ 6:30 am
80%