Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Hörlurarna laggar

Dieses Thema ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten.

TomblaHome userMember since 2012
Hej, jag skulle behöva hjälp. Jag hittade detta Virtual DJ och tyckte det var jätteroligt att blanda låtar. Jag använda mina Apple-hörlurar, som man får med när man köper en Iphone, vilket det inte är så jättebra ljud i. När jag tröttnat på att inte ge musiken rättvisa genom att ha dåliga hörlurar kände jag det att det var dags att uppgradera. Jag köpte ett par Audio Technica ATH-M50 för att få en bättre DJ-upplevelse.

Nu, med mina nya hörlurar ikopplade, så är ljudet självklart bättre, men något är fel. Vid varje "fyr-takt" så blir det ett litet lagg, det är som ett litet jack i låtet. Den liksom hoppar till och slutar spelar i en tiondelssekund och sen fortsätter den spela igen, tills jacket kommer till igen. Ett litet klick som hela tiden kommer tillbaka och förstör låtarna. När jag kopplar tillbaka dom vanliga Applehörlurarna så är det lilla klicket inte där längre. Varför är det så? Hur ska jag göra? Snälla, hjälp mig!
 

geposted Wed 15 Aug 12 @ 9:09 am
KillbahPRO InfinityMember since 2010
Kör du Pc eller Mac?
Det vanligaste felet för Pc användare är att fel samplingshastighet är inställd i Windows (44100khz eller 48000khz).
Tänk på att inte blanda olika hastigheter på olika ljudenheter.
 

geposted Tue 21 Aug 12 @ 5:16 am
KillbahPRO InfinityMember since 2010
Jag undrar bara om du lyckades att få bort "Klicket" i dina lurar?

 

geposted Thu 14 Mar 13 @ 8:36 am


(Alte Themen und Foren werden automatisch geschlossen)