Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Kul!

Dieses Thema ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten.

KrilleHome userMember since 2003
Tjena!

Har hört om det här programmet och funderar på att köpa det, men man har ju lite funderingar om hur hela programmet funkar. Har testat demon och den verkar schysst, men hur blir det med fullversionen om man har en mixer, 2 ljudkort och vill kunna förlyssna och även kunna spela in samtidigt. Jag vill ju kunna använda en riktig mixer och spela in i programmet utan att den spelar in förlyssningen, vilket jag antar att den gör, för man måste väl ha båda faders på max för att istället använda den externa mixern.

Nu till nästa fråga: Om man inte har en mixer men 2 ljudkort så måste man väl ha nån form av adapter för att kunna förlyssna med lurar, eller?
 

geposted Thu 15 May 03 @ 7:59 pm
Hej Krille,

Har använt Atomix i 3 år (senast igår kväll på en spelning) och måste säga - utan att vara alltför partisk att det är värt varendra krona!
Självklart så kan man förlyssna på låtarna när man mixar utan att det spelas in, det är crossfadern som styr vad som spelas in på hårddisken.
Har man två ljudkort så väljer man det ena som "förlyssnings-kort" och det andra som "master-kort" - det går att konfigurera upp det precis som man vill ha det. Har man ett 3d kort så räcker det för att kunna få ut två separata kanaler.

Lycka till med spelandet!

// Drakenberg
 

geposted Fri 16 May 03 @ 11:06 am
KrilleHome userMember since 2003
Drakenberg! Kul att du svarade men jag tror inte att du förstår vad jag menar. Jag har nämligen en laptop och 1 st inbyggt ljudkort och 1 st externt Usb ljudkort och 1 st extern mixer. Det jag vill veta är hur man gör setupen för att man ska kunna spela in i Atomix fast man använder en extern mixer och utan att den spelar in förlyssningen. Ena ljudkortets utgång måxte vara kopplad till ch 1 på mixern och det andra ljudkortet till ch 2 på mixern, sen ut från mixern till förstärkare. Atomix mixer måste ha båda fadrarna på max för att få ut ljudet till den externa mixern. När man sen förlyssnar på den externa mixern samtidigt som man spelar in borde Atomix spela in förlyssningen oxå (kan ju inte testa detta eftersom jag bara har demon). Kan man komma runt detta på nåt sätt. Annars måste man ju gå ut från mixern och in på line in på datorn för att sedan spela in i ett annat program. Har nämligen diskuterat detta med nåra polare och vi kom fram till samma slutsats. Vore bra om du eller någon annan kunde testa detta för att riktigt förstå vad jag menar. Jag vill så gärna veta sånt här innan man köper programmet. Man vill ju inte köpa grisen i säcken:-)
Atomix rockar!!!
 

geposted Tue 20 May 03 @ 8:58 pm
freppaPRO InfinityMember since 2002
Tjena Killar!
Måste berätta hur jag har det med min anläggning,
Jag kör med ett Audigy ljudkort som funkar kanon med en extern mixer.
Sedan så mixar jag allt till en Dat-Bandspelare som jag i sin tur rippar ner till datorn igen.
Funkar Kanon bra...
/Fredrik F.
 

geposted Thu 22 May 03 @ 11:58 pm


(Alte Themen und Foren werden automatisch geschlossen)