Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: afspelen stopt met externe mixer

Dieses Thema ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten.

djgerryPRO InfinityMember since 2006
Hallo,
Als ik mijn dateq mixer gebruik en start het linkerdeck of rechterdeck gaat alles goed, totdat ik een nieuwe track op linkerdeck wil laden, dan stopt spontaan het rechterdeck.
Mijn crossfader staat geheel naar links op deck A en ik zet de hoofdtelefoon op deck B. Ook geef ik bij de mkII console aan dat ik een externe mixer gebruik.
Wat doe ik fout???? Wat ik zie gebeuren als ik een track op links (A) laad dan gaat de hoofdtelefoonknop ook mee .
Graag jullie hulp
DJ Gerry
 

geposted Thu 15 Jun 06 @ 2:41 pm
al eens je programma hergeinstalleerd?
 

geposted Thu 15 Jun 06 @ 6:44 pm
DJ Gerry,
als je een externe mixer gebruikt, dien je de crossfader op de Hercules console niet te gebruiken en in het midden te laten staan (ik zette deze zelfs vast met een stukje tape, zodat deze niet per ongeluk verschoof).
Als je een nummer laad in deck a, wordt deck a automatisch het "Actieve deck", dit wil zeggen dat de meeste keyboard snel koppelingen voor dit deck gaan werken en dat de hoofdtelefoon op dit deck ingeschakeld wordt (groene kader om de 1, van deck a). Als je geluid dan wegvalt, lijkt het er op dat je de verkeerde mode geselecteerd hebt.
Daarnaast dacht ik dat de externe mixer optie niet in de dj console versie zat, maar alleen in de pro versie.
Ewout
 

geposted Thu 15 Jun 06 @ 9:47 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Ik had dit probleem ook.
Als je externe mixer gebruikt met de MKII moet je de fader inderdaad helemaal links plaatsen en de hoofdtelefoon op deck B.
Bij sommige skins (vb. Pioneer CDJ700) verandert het kanaal dat naar de hoofdtelefoon wordt gestuurd automatisch bij het plaatsen van een nieuw nummer op het andere deck. Wanneer ik de default skin gebruikt werkt alles normaal, want deze doet dit niet. Misschien ligt het dus aan de skin.

P.S. Weet er iemand hoe je deze automatisch switch van deck naar hoofdtelefoon kunt uitzetten ?
 

geposted Fri 16 Jun 06 @ 10:56 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Dit weekend had ik dit probleem toch opnieuw, zelfs met de default skin.
Na wat wijzigen van skin werkte plots alles opnieuw normaal. Ik weet niet precies waar het nu aan ligt.
Kan iemand anders helpen ?

Indien ik de oplossing vind die ik meerdere keren kan reproduceren, zal ik ze wel posten.
 

geposted Tue 20 Jun 06 @ 3:11 pm
In het hardware forum staat een goede beschrijving

wel in het engels, maar dat lukt waarschijnlijk wel. Zo niet laat het dan even weten.
Ewout
 

geposted Thu 22 Jun 06 @ 8:07 pm


(Alte Themen und Foren werden automatisch geschlossen)