Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ database Updater

Dieses Thema ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten.

jetseHome userMember since 2006
heey V-deejay's,

ik heb een vraagje ik denk dat waarschijnlijk de moderator me hier alleen mee kan helpen.
waarom is de VDJ database Updater 1.3 alleen voor professional user.
kijk dat sommige dingen voor pro user alleen zijn oke
maar een programmatje voor de database up te daten, mogen home user geen goeie database hebben ofzo?

groetsels jetse
 

geposted Mon 06 Aug 07 @ 8:47 pm
Volgens mij komt dit omdat de databbase updater tussen de plugins staat, en alle plugins zijn enkel voor pro gebruikers.
Misschien kan je contact opnemen met de maker...
 

geposted Mon 06 Aug 07 @ 10:19 pm
jetseHome userMember since 2006
oke, zal ik proberen,

bedankt voor je reactie
 

geposted Tue 07 Aug 07 @ 11:51 am
Klopt alle plugins zijn voor alleen pro users. Ook al zou je ze kunnen downloaden, dan werken de meesten niet met de home versie of hercules versie.

Daarnaast is de database updater gemaakt voor vdj versie 4. VDJ4 heeft een andere database dan 3.4.
De database updater haalt de data uit de id3 tag en stopt deze gegevens in de vdj database. Hier kan je zelf ook een programmaatje voor schrijven als je een beetje handig bent. Je kunt het natuurlijk ook met de hand doen.
Ewout
 

geposted Thu 09 Aug 07 @ 7:43 pm
jetseHome userMember since 2006
nou als je meer dan 900.000 hebt is met de hand doen een onbegonnen taak.
en zo handig ben ik niet
en die database udater staat bij dat ie voor 3.4 is gemaakt.
see for your self
 

geposted Fri 10 Aug 07 @ 10:29 am
Sorry dat ik niet goed op de versie heb gelet.

900.000 tracks lijkt me wel erg veel. Heb je deze allemaal via een webshop gekocht of zelf omgezet van originele cds?
Voor versie 3.4 is het het belangrijkste dat je filenamen goed zijn. Deze kan je op laten schonen door software als "Tag and rename". Daarna kan je alle nummers laten scannen binnen vdj, om de bpm, volume etc te laten berekenen. Het enige dat je dan mist zijn de comments die in de id3 tags staan.
Ewout
 

geposted Sun 12 Aug 07 @ 6:13 pm
johansPRO InfinityMember since 2005
VDJ database Updater 1.3 -
Hoi, ik ben de maker van deze tool, maar werkt enkel met versie 3.x en dus niet met versie 4.x of hoger.
De reden dat ik nooit een update of aangepaste versie heb gemaakt is dat ik sinds versie 4.0 de freeware MP3 tagger "the godFather" gebruik (users.forthnet.gr/the/jtclipper), waarmee je zelf een scriptjes kan maken dat vb het genre, jaar, BPM, track nr als een string wegschrijft in het commentaarveld.
vb. Ballad - 1998 - 87.5 - 03
Dit veld zie je ook in VDJ en op deze manier heb je toch alle info die je wil.

Je kan natuurlijk ook zoals aangegeven door superstom "Tag and Rename" gebruiken wat eveneens een fantastisch programma is.

 

geposted Wed 15 Aug 07 @ 9:25 pm
De database updater is binnenkort niet meer nodig: VDJ leest dan direct uit de id3 tag en je kunt de kolommen die je wilt zien zelf kiezen. Je kunt ook kiezen door welke velden wel en niet gezocht wordt. Maar alleen voor professional edition users.
Ewout
 

geposted Wed 15 Aug 07 @ 11:40 pm


(Alte Themen und Foren werden automatisch geschlossen)