Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Brake

Dieses Thema ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten.

oskar_bHome userMember since 2007
Hej!

Nu är jag igång och behöver support...

När jag brakear på ena decket så hör jag ett knäppljud efter, det problemet hade jag med de tidigare versionen men med den nya så var det borta, men som sagt nu har jag fått tillbaka det på ett deck igen, närmare bestämt deck 2. Någon som vet hur jag gör för att lösa saken?

Tack på förhand!

Ha det bäst!

Tilläg: Även när jag brakear från deck 2 och ska trycka på play på deck 1 så hoppar låten på deck 1 en bit och den blir inte där jag har lagt cue...
 

geposted Sat 28 Feb 09 @ 6:48 am
PuttePRO InfinityMember since 2004
Hej . ang knäppljudet har du provat att under setting ->performance->soundcard att testa med olika inställningar för latency ,safemode och overclock?
Ang att det hoppa fram låten . händer det jämt eller bara nån gång då och då ?


 

geposted Sun 01 Mar 09 @ 3:57 am
oskar_bHome userMember since 2007
Det löste sig när jag ändrade det du sa till Latency, även att låten hoppas löste sig då.

Får tacka så mycket för hjälpen!
 

geposted Sun 01 Mar 09 @ 6:22 am
PuttePRO InfinityMember since 2004
Bra att du fick ordning på det . Om du tycker programmet funkar bra så köp det, på så sätt hjälper du till att programmet utvecklas vidare .
 

geposted Mon 02 Mar 09 @ 11:08 am
oskar_bHome userMember since 2007
Är inte så värst intresserad av att köpa det över internet. Vart kan man få tag på det i en stad som Linköping?


Har nu fått tillbaka det igen, dock på deck 1 nu??? Har kollat samma saker som förra gången, någon med förslag?
 

geposted Fri 06 Mar 09 @ 3:26 pm
PuttePRO InfinityMember since 2004
Hej .om du inte vill handa över internet så borde en välsorterad musikaffär i Linköping kunna sälja dej en fullversion av Numark Cue, det är samma sak som Virtual dj men säljs under Numark label + att då kommer du även åt plug-ins , skins annat roligt på denna web när du reggat dej.
Knäppet som kommit tillbaka! Vilket ljudkort har du ,Har du ett standard kort som följde med datorn eller något externt typ Maya 44,U46 etc ?
Om du går på Numark Cue varianten skulle jag tro att det finns något erbjudande att det är "bundlat" tillsammans med någon hårdvaru kontroll och ljudkort till reducerat pris
Kör du senaste Trial versonen av VDJ ?
Lycka till .


 

geposted Fri 06 Mar 09 @ 11:52 pm
oskar_bHome userMember since 2007
Hej!

Jag ska kolla upp saken med Numark Cue, men jag skulle helst vilja ha Virtual DJ men om du säger att det är exakt samma sak så ska jag kolla på saken.

Jag kör Virtual DJ 5.2....

SigmaTel C-Major Audio heter mitt ljudkort...
 

geposted Sat 07 Mar 09 @ 2:57 am
oskar_bHome userMember since 2007
Vill påpeka att nu är "knäppljudet" borta och nu finns bara problemet att låten på det andra decket hoppas då braken är i funktion och jag "playar" på det andra decket som inte braken är i funktion.
 

geposted Sat 07 Mar 09 @ 3:17 am
PuttePRO InfinityMember since 2004
oskar_b wrote :
Hej!

Jag ska kolla upp saken med Numark Cue, men jag skulle helst vilja ha Virtual DJ men om du säger att det är exakt samma sak så ska jag kolla på saken.

Jag kör Virtual DJ 5.2....

SigmaTel C-Major Audio heter mitt ljudkort...


jag skulle rekomendera att du köpte ett "riktigt" ljudkort som många använder tillsammans med VDJ eller en kontroller med inbyggt ljudkort som låter bra med låg latency och inte uppför sig skumt som ditt verkar göra .

du kör den senaste trial versionen som funkar i 20 dar och den tiden bör ta slut inom kort för dej . Om du bestämmer dej för att använda ditt kreditkort så har du programmet hos dej snabbt och enkelt (Typ 5 min) http://www.virtualdj.com/buy/index.html .
 

geposted Sat 07 Mar 09 @ 5:40 am


(Alte Themen und Foren werden automatisch geschlossen)