Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Alle HERCULES problemen hier - Page: 9

Dieser Teil des Themas ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten

kaka013Home userMember since 2010
Buiten dat heb ik de 20 dagen pro gebruikt, maar op 't moment dat ik dat deed veranderde er helemaal niks in mijn virtual DJ?
 

geposted Tue 06 Sep 11 @ 1:10 pm
Hey iedereen,

Ik heb vorige week de DJ Console 4-Mx aangeschaft en heb er nog geen gans uurtje met kunnen spelen.
Het probleem is het volgende: Telkens ik begin te spelen loopt Virtual DJ vast op mijn laptop waarbij ook
de muziek uitvalt. Ik kan mijn muis dus nietmeer bewegen en mijn scherm zit vast. Wel zie ik de tijd nog
lopen links boven en ook de CPU meter. Ik kan ook nietmeer uit het programma gaan met CTRL-ALT-DEL.
Moet mijn systeem rebooten dus. Ik heb alles geupdate, ook de test gedaan met latency checker. Eerst had
ik rode bar maar dat heb ik kunnen oplossen dus dacht van het probleem vanaf te zijn maar blijkt dus niet zo.
Ik ben echt radeloos nu :( Kan iemand helpen?

Met vriendelijke groeten,
Xavier
 

geposted Tue 06 Sep 11 @ 1:14 pm
@Kaka013: Als je een .EXE-bestand download, moet je dat eerst uitvoeren (erop dubbelklikken) Het effect wordt dan vanzelf op de goede plek gezet. (zoals het Echo Doppler-effect) Anders moet je het echt zelf naar de genoemde map kopieren. Daarna VDJ herstarten. Je effect moet je daarna eerst selecteren voordat je het kunt gebruiken. Zie daarvoor de (NL)-handleiding.

@Xavier: Kun je de specificaties van je laptop doorgeven? Je probleem komt o.a. voor als je geheugen vol zit en de muziek live vanaf de harde schijf moet worden getrokken (je wordt daar (meestal) vooraf voor gewaarschuwd.) Daarnaast kun je het beste alles wat je niet nodig hebt afsluiten: WiFi, Bluetooth, internetverbinding, MSN-verbindingen enz. Ik schakel meestal ook het internet Securitypakket uit: De schijven worden wekelijks gecontroleerd en zijn schoon. Ik heb dat met het werken met VDJ dus niet nodig en je voorkomt dat elk nummer gescand wordt als je het inlaad. Ook de verbinding met je console kan een oorzaak zijn. Probeer (als je hem bij de hand hebt) eens een betere USB-kabel en zorg dat je iedere keer dezelfde USB-poort gebruikt.
 

geposted Tue 06 Sep 11 @ 6:47 pm
Deze laptop is vanaf deze morgen in de winkel : http://aldi.medion.com/md98680/be_nl/?refPage=aldi
Op deze moet het normaal zonder probleem lopen niet? Bedankt voor de info maar ik heb al die dingen
geprobeert en telkens heb ik hetzelfde. Na 1-2 weken proberen ben ik het een beetje beu en denk ik
dus om mij deze laptop te gaan halen. Kan iemand mij vertellen dat het op deze 100% goed komt?

Dank
 

geposted Wed 07 Sep 11 @ 1:23 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
@ rizzla9000 waarschijnlijk gaat er niemand zeggen dat ie 100% ok is , puur omdat het ding vandaag pas op de markt is dus niemand nog ervaring ermee heeft.
hieronder zet ik de minimale systeem specs qua hardware: LET OP DIT IS HARDWARE!
(dus het kan nog steeds slecht werken als je alles lekker aan laat staan ( windowsupdate, viruscanner, MSN, en noem maar op wat er allemaal niet draait op "standaard"hardware (ik schrijf standaard omdat de installaties van fabrikanten nou niet echt optimaal zijn voor wat wij ermee doen)Ik hou dus voor VDJ 1 machine volledig kaal met alleen windows en VDJ(Werkt gewoon het beste, heb je geen last van andere software die recources in gebruik willen nemen waar VDJ gebruik van moet maken bijvoorbeeld))

Minimale systeem specs:
Intel® Pentium® 4 or AMD Athlon™ XP
1024x768 resolution
DirectX compatible soundcard
512MB RAM
50MB free on the hard drive

RECOMENDED system requirements:
Intel® Core™ 2 or AMD Athlon™ X2
1280x1024 resolution
Multi-channel DirectX compatible soundcard
1024MB RAM
200MB free on the hard drive
Additional requirements for Video mixing:
2048MB (2GB) RAM
ATI™ or NVIDIA® video card w/256MB of Dedicated DDR3 RAM
Video card must support dual-screen output

Supported Operating System:
MINIMUM: Microsoft® Windows XP SP3 or newer
RECOMMENDED: Microsoft® Windows 7 Professional 32-bit
 

geposted Wed 07 Sep 11 @ 6:25 am
ik heb nog maar net een nieuwe controller met de le edition vj.
hapert vj toch wel constant. heb een perfecte laptop ervoor. controler en ingebouwde geluidskaart zijn ook van goede kwaliteit.....
waarom??????!!!! kan toch niet als je ergens aan het draaien bent dat dat programma hapert!!!!
 

geposted Sat 10 Sep 11 @ 10:39 am
dat klopt dat kan ook niet, daarom kan je de latency instellen in vdj en vaak ook in je driver zelf. verhoog de latency eerst in de driver zelf. steeds een beetje totdat de hapering weg is. kan het niet in je driver dan kan het in vdj alsnog
 

geposted Sat 10 Sep 11 @ 1:24 pm
Hallo,


Ik heb eigenlijk 2 problemen.
De eerste is dat na even gedraaid te hebben de beats niet meer zuiver klinken en de muziek niet meer mooi klinkt.

Het 2de probleem is dat mijn crossfader op virtual dj de hele tijd kleine bewegingen maakt. Terwijl hij eigenlijk gewoon stilstaat. Hier door gaat de muziek van hard naar zacht en weer hard.

Ik heb een RMX die draait op vdj 5.

Alvast dank,
Rick
 

geposted Fri 23 Sep 11 @ 10:46 am
Ik heb een aantal jaar geleden een herculus mk2 controler gekocht met virtual dj 3.2.
ik vond die console maar flauwtjes dus heb ik mij een numark mixdeck aangeschaft met traktor LE,
intussen heb ik die pc waar mijn virtual dj opstaat niet meer maar heb ik een macbook pro gekocht waar ik dan mijn virtual dj laten updaten heb. (speciaal om met mijn numark mixdeck op virtual dj te kunnen spelen.)
Maar nu zit ik met een probleem: ik kan niet meer recorden. :p Althans kon ik dat voor de update wel doen :p
kan iemand mij helpen ??

dank bij voorbaat :)

grtz suppafly_g
 

geposted Sat 24 Sep 11 @ 3:15 am
@Rick: Hoe oud is de RMX? Je crossfaderprobleem kan zich voordoen als het ding versleten of vervuild is.
Dat de kwaliteit van je muziek verandert, ken ik eigenlijk alleen van apparatuur die continu overstuurd worden. Kijk eens wat er gebeurd als je wat zachter gaat werken. (gain wat zachter op elk kanaal)

@Suppa: ben best benieuwd met welke versie je werkt. Je kunt nl niet via de officiële weg een LE-versie van de MK2 geschikt maken voor de Mixtrack. De enige optie die je hebt is upgraden naar de Full Version, maar dat heb je blijkbaar niet gedaan.
 

geposted Sat 24 Sep 11 @ 8:23 am
@Martin

De RMX is iets minder dan een jaar oud.

Het crossfaserprobleem lijkt zo'n beetje niet meer te gebeuren, maar het zou zomaar kunnen dat dat de volgende keer wel weer komt kijken.

Helaas is het niet dat de gain te hard staat.. Ook zachter draaien helpt niet..
Ik heb gekeken of er een nieuwe driver was, maar dat bleek ook niet. Misschien heeft het iets met asio soundcard te maken? Ik heb eigenlijk geen idee..

Dankjewel!
Rick
 

geposted Mon 26 Sep 11 @ 10:48 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
rick2232 wrote :

Het 2de probleem is dat mijn crossfader op virtual dj de hele tijd kleine bewegingen maakt. Terwijl hij eigenlijk gewoon stilstaat. Hier door gaat de muziek van hard naar zacht en weer hard.


Alvast dank,
Rick


klinkt mij in de oren als "een stofje" tussen de contactjes, kan je de boel onder de knop schoonmaken??( waarschijnlijk moet je hem dan open maken)
je hardware staat stil maar geeft toch stiekum een signaal af vandaar het "springen" in je software.
 

geposted Wed 28 Sep 11 @ 9:42 am
@martin:

ik had dus versie 2.3 op mijn windows staan, heb dan aan de hand van mijn serie nr in te voeren hier op de site kunnen de versie downloaden voor mac. Dit is de 4.2 versie. Je kan idd gelijk hebben dat dit niet de full version is :p
Is er dan eigenlijk een mogelijkheid om dan die versie die ik op mijn pc staan heb op mij mac te zetten?
Ik heb die versie wel al op 2 pc's geïnstalleerd. ( laptop die kapot is en pc die nu intussen veel te traag is :p )

thnx,

Suppafly_g
 

geposted Wed 28 Sep 11 @ 10:13 am
@martin

ik heb die update kunnen doen voor m!n mac in downloadcenter op mijn profiel.

grtz
 

geposted Wed 28 Sep 11 @ 10:18 am
Je kunt best een versie-update ophalen vanuit je profiel, maar als je een LE-versie hebt voor controller 1 update je niet naar een hogere versie die meteen geschikt is voor controller 2. Allang uitgeprobeerd: Mijn DMC 2, geleverd met Cue oud LE heb ik nu op de Mac geïnstalleerd, maar draait echt niet als er geen DMC op aangesloten is. Daar vraagt hij dan ook specifiek om.
Daarom zei ik ook: Dat kan niet.
 

geposted Wed 28 Sep 11 @ 11:30 am
Hallo,
Ik Heb sinds vandaag een Hercules Dj Console RMX tot mijn beschikking, alleen hij wil op 1 of andere manier niet op mijn versterker worden aangesloten, heb nu alleen maar via me Sennheizer koptelefoon geluid. Ik heb een sony TA-ve610 met 6 boxen + sub. Ik heb de output 1+2 van de Rmx gepakt en in vrijwel elke input van me sony versterker geprobeerd + opties aangepast. Me VDj staat als instellingen alleen op Computer to boxes omdat ik anders helemaal geen geluid heb. Ik heb als verbinding tussen mijn versterker en RMX rood-wit tulp-tulp snoer.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
 

geposted Wed 28 Sep 11 @ 5:25 pm
je geluidskaartinstellingen in vdj moeten zijn

input: none
output: headphones
soundcard: de driver van de rmx.
daarachter de corresponderende in/uitgangen
 

geposted Thu 29 Sep 11 @ 11:24 am
@martin

is er dan nog een mogelijkheid om te kunnen recorden met die vdj ? met mijn mk2 dan wil ik zeggen
 

geposted Fri 30 Sep 11 @ 12:08 pm
@Suppa: Ik heb een te gebrekkig LE-verleden om je daar een zinnig antwoord op te geven. Volgens de vergelijkingstabel zou je tegen beperkingen aan kunnen lopen. Ik heb alleen geen enkel benul welke......
 

geposted Fri 30 Sep 11 @ 5:51 pm
hee ik heb een hercules dj control e2 gekocht maar als ik virtual dj instaleer en de anders zooi instaleer staat er als ik de serie nummer heb ingetoetst dan staat er ERROR IN THE SOUNTDRIVER (DIRECTX/WDM) KAN IEMANT ME HELPEN !!!!!!
 

geposted Sat 08 Oct 11 @ 1:31 pm
69%