Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: hoofdtelefoon en boxen verschillende muziek VDJ Pro 7

Dieses Thema ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten.

NielsgoHome userMember since 2011
Hallo iedereen

Heb net VDJ 7 geïnstalleerd en heb de pro.
Nu wil ik dus het ene deck met mijn hoofdtelefoon horen en het andere deck in mijn boxen.
Ik heb alles al geprobeerd maar krijg het maar niet goed , of wel hoor ik hetzelfde in beiden ofwel hoor ik niets in beiden.
Welke instellingen raden jullie aan?

Zie bijlage voor hoe ik het staan heb.
http://i56.tinypic.com/351d66h.jpg
Ik heb vanachter in mijn pc :
http://i52.tinypic.com/35ls1tc.jpg
wat moet ik veranderen en wat moet ik waar insteken?

Groeten en alvast bedankt
 

geposted Tue 19 Apr 11 @ 3:02 pm
Voor de nieuwe leden: Vul je serial number van je product in bij \'Modify my profile\' voor dat je iets post
 

geposted Tue 19 Apr 11 @ 6:27 pm
begin eerst eens met het installeren van een geluidskaartdriver.
er staat nu primaire geluidskaart, dit is een miscrosoft ondersteunde kaart en is waarschijnlijk alleen stereo.
zorg eerst dat alles werkt op 5.1. dit kan je controleren onder configuratiescherm/audio.
als dat werkt op 5.1, pas dan kan je vdj gaan instellen.
zet dan de output op master front/ headphones rear
en waar nu primaiere geluidskaart staat komt de naam van de driver te staan die je hebt gebruikt.
nu zal alles werken.
gebruik in het vervolg ook even de zoekfunctie want deze vraag is al heel vaak gesteld.

succes
 

geposted Wed 20 Apr 11 @ 1:29 am
NielsgoHome userMember since 2011
Ik maak nu gebruik van 5.1 en instellingen staan zoals je zei.
Ik werk met realtek HD audio Manager.
Daar staat het zo : http://tinypic.com/r/25ugymb/7
Ik krijg nog steeds het geluid in beiden .

Groeten
 

geposted Wed 20 Apr 11 @ 5:09 am
je moet gewoon de adio instellingen in windows gebruiken, niet die in de realtek configurator.
start/control panel/sound/ tab playback/ driver kiezen/ configure (onderin)/ dan 5.1 selecteren.

pas als uit beide uitgangen (voor en achter) geluid komt kan je pas vdj gaan instellen
 

geposted Thu 21 Apr 11 @ 5:44 am
NielsgoHome userMember since 2011
Dus als ik bij configuratiescherm ga bij geluiden dan moet ik dit instellen: http://tinypic.com/r/263a7ma/7

Of moet ik iets anders doen?
Ben een leek op dit vlak


Groeten
 

geposted Thu 21 Apr 11 @ 11:28 am
Ik volg dit al even en het valt me op dat je niets terugleest van wat er eerder is gemeld en (nog belangrijker) wat je zelf hebt gepost.
Om met je laatste vraag te beginnen: Er is aangegeven dat je 5.1 moet selecteren, en vervolgens vraag je of je 5.1 moet selecteren....
Als ik nu "nee" zeg, geloof je me dan ook? Het antwoord is "ja".

Verder vertellen je eigen plaatjes de rest van het verhaal. Je instellingen uit je eerste post zijn goed. In het eerste plaatje wordt zelfs door VDJ aangegeven in welke uitgangen je de stekkers van je speakers en je koptelefoon moet steken: Zwart voor Out 1 en groen voor Out 2. Als je dus in het middelste vlak kiest voor de optie "headphones" en in de balk ernaast voor "Master: Front Output / Headphones: Rear Output" werkt alles zoals het hoort.

Ik weet dat je terug gaat komen met de opmerking dat je door je speakers en je koptelefoon hetzelfde hoort: Je moet wel je crossfader schuiven naar het deck dat je via de speakers wilt horen. Anders blijven beide decks idd hoorbaar door je speakers en je koptelefoon.

Laatste opmerking: Lees de handleiding. Ding is er niet voor niets: >KLIK<
 

geposted Thu 21 Apr 11 @ 2:31 pm
DJJorbHome userMember since 2011
Ik ben een beetje laat, maar sinds vandaag is het me eindelijk gelukt.
Ik zal je alles noteren wat ik ingesteld heb:

Realtek HD Audio manager:

- Speakers op groen op achterkant van pc (instelling als front-luidspreker)
- Hoofdtelefoon op zwart op achterkant van pc (instelling als achterluidspreker)
- Zet ook je modus op 8CH luidsprekers (altijd goed), DUS NIET OP HOOFDTELEFOON!!

Virtual DJ:

- Outputs : Headphones Master: front output/ headphones: rear output
- Sound card: 4.1 card Realtek HD audio output

Als je vervolgens een liedje op je hoofdtelefoon wilt beluisteren, druk dan op de PFL knop (onder de VU-meter).

Veel succes ermee!

DJJorb
 

geposted Sun 24 Jul 11 @ 2:46 pm


(Alte Themen und Foren werden automatisch geschlossen)