Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Muziek achterstevoren afspelen in VDJ

Dieses Thema ist veraltet und kann veraltete oder falsche Informationen enthalten.

Hierbij één vraag.

Ik gebruik de pro versie van VDJ.
En wil weten of de mogelijkheid bestaat om muziek achterstevoren af te spelen
in VDJ. Misschien dat er een plug-in voor bestaat?

Een plaat achterstevoren afspelen levert vaak verassende resultaten op
(o.a verborgen boodschappen) b.v. Queen – Another one Bites the Dust, It's fun to smoke marijuana.
Led Zeppelin - Stairway to Heaven, David Bowie - Ashes To Ashes etc. etc.

Ik haal wat backwards versions van YouTube vandaan die de moeite waard zijn, maar de geluidskwaliteit
daarvan is natuurlijk altijd belabberd als je dat afspeelt op een dure audio set.
Dus ik wil eens gaan experimenteren met het achterstevoren afspelen van nummers die ik in flac/wma/wav formaat heb.
 

geposted Fri 02 Dec 11 @ 3:09 pm
 

geposted Sat 03 Dec 11 @ 2:44 am
of het commando "dump" aan een knop toevoegen, hierdoor speel je achteruit terwijl het nummer vooruit doorspeelt, waardoor je je binnen je 4x4 maat blijft, net als slip mode op een cdj
 

geposted Sat 03 Dec 11 @ 2:47 am
Die plug-in werkt niet goed. Getest met het achterstevoren draaien van Bowie - Ashes to Ashes.
Het nummer 'stottert' en het lijkt erop dat die gedeeltelijk achteruit draait.
Iedergeval het klinkt bijlange niet zo als de backward version van Bowie's Ashes to Ashes die op YouTube te vinden is, die is namelijk
bijzonder goed. Maar wellicht dat daar wat effecten aan zijn toegevoegt om het zo te laten klinken dat kan nml. ook.

@Waterreus

of het commando "dump" aan een knop toevoegen, hierdoor speel je achteruit terwijl het nummer vooruit doorspeelt, waardoor je je binnen je 4x4 maat blijft, net als slip mode op een cdj

Hoe moet ik dat precies doen? Want deze handeling zegt me even niets.
 

geposted Sat 03 Dec 11 @ 2:52 pm


klik op key learn en vervolgens op een toest op je controller of keyboard die je wilt toewijzen

daaronder typ je vervolgens dump

druk op enter en klaar.

zie verder de handleiding voor mapping of de wiki voor mapping scripts
 

geposted Sat 03 Dec 11 @ 3:18 pm
@Waterreus

Bedankt voor de hulp!

Dit werkt uitstekend de muziek speelt nu echt achterstevoren af.
Die plug-in werkt niet, ervaar het verschil.

Ashes to Ashes van Bowie klinkt precies zoals die op YouTube is neergezet door iemand.
Een plaat achteruit draaien kan verassende resultaten opleveren, en is leuk om b.v in een
(re)mix te verwerken.

Het is wel uitzoeken welk nummer zich daar voor leent, want het gros zal totaal niet goed klinken.

 

geposted Sat 03 Dec 11 @ 5:19 pm
Ik begrijp je post niet. Het oorspronkelijke probleem is opgelost, je reageert in het Engels op het NL-forum en eigenlijk heeft het onderwerp van je filmpje niets te maken met het probleem.
Los daarvan: Het filmpje is erg onduidelijk (teksten op het scherm zijn totaal onleesbaar) en je laat eigenlijk alleen maar zien dat je VDJ kunt bedienen met het toetsenbord maar nergens hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.

Ik kan helaas geen enkel pluspuntje vinden in je bijdrage.

[EDIT]:
I really don't understand your post. The original problem is solved, you respond in English in the Dutch forum and the subject of the movie doesn't really has anything to do with this problem.
Besides: Your movie is very blurry (not one single word is recognisable on screen) and you actually only show that you can control VDJ with your keyboard without showing how you managed it to get this working.

I just don't see any added value in your post.
 

geposted Sat 28 Jan 12 @ 10:46 am
Het is ook nog maar de vijfde keer dat hij dat filmpje post...
Denk zelfs niet dat hij ons kan verstaan :))
 

geposted Sat 28 Jan 12 @ 11:03 am
Ik weet het wel zeker. Hij heeft een Joegoslavisch vlaggetje onder zijn naam en een (denk ik) Russisch citaat in zijn profiel. Maar net zoals wij af en toe Google Translate moeten gebruiken om de vragen te kunnen lezen, kan hij dat ook.
Zal er, speciaal voor hem, nog ff een Engelse versie onder plakken.....
 

geposted Sat 28 Jan 12 @ 11:24 am
Hallo allemaal

ik gebruik nu ook Virtual DJ maar ik snap van de geposte dingen nog steeds niet hoe je nou muziek kunt terug spellen eerst wil ik weten waar kun je nou die opties (zie laatst gepost plaatje) veranderen of vinden?


groeten DJ Donnie
 

geposted Tue 22 May 12 @ 11:51 am
diego919 wrote :
ik gebruik nu ook Virtual DJ...........


Vertel ons even welke versie van VDJ je gebruikt.
 

geposted Tue 22 May 12 @ 6:38 pm


(Alte Themen und Foren werden automatisch geschlossen)