Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: MKV Format
Ik heb een probleem. Als ik een MKV video wil spelen in Virtual DJ, blokkeerd de video, ofwel heb ik een wit scherm, wat kan hier het probleem zijn ?
 

geposted Mon 12 Apr 21 @ 5:01 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011

Door het gebrek aan MKV-codecs kan de standaardversie van Windows Media Player geen MKV-bestanden afspelen, ongeacht op Windows 7/8 die geen MKV-container ondersteunen of op Windows 10 die al MKV-codecs heeft. Het is duidelijk dat Microsoft zich tegen MKV keert terwijl het zijn eigen WMV (Windows Media Video) promoot.19 aug. 2019.
Dit is misschien wel de verklaring.
 

geposted Fri 17 Sep 21 @ 5:17 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
mp3,wav,cda,wma,asf,ogg,m4a,aac,aif,aiff,flac,mpc,ape,weba,opus,vdj,vdjcache,vdjedit,vdjsample,mp4,ogm,ogv,avi,mpg,mpeg,wmv,vob,mov,divx,m4v,mkv,flv,webm,vdjcachev,apng zijn de formaten die standaard door VDJ kunnen worden weergegeven, MKV staat er niet tussen.
 

geposted Fri 17 Sep 21 @ 5:33 am
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
VirtualDJ gebruikt interne codecs en is niet afhankelijk van de codecs geinstalleerd in windows.
VirtualDJ kan verder prima overweg met mkv. (ik weet niet waar je die lijst gevonden hebt, maar als je kijkt bij de fileformats optie in VirtualDJ zelf dan staat mkv daar ook bij)

Edit: ook in je screenshot zie ik mkv er gewoon bij staan :p
 

geposted Fri 17 Sep 21 @ 5:36 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
 

geposted Fri 17 Sep 21 @ 5:46 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik denk dat ik eens andere brilglazen ga kopen ;-)
 

geposted Fri 17 Sep 21 @ 6:59 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik denk dat ik eens andere brilglazen ga kopen ;-)
 

geposted Fri 17 Sep 21 @ 7:18 am